به گزارش ایرنا یحیی صادقی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) با بیان اینکه آسیب دیدگان نباید برای همیشه آسیب دیده باقی بمانند افزود: کمیته امداد توانسته در سطح جامعه به عنوان یک نهاد انقلاب نقش آفرینی کند و ما نیز باید از این مجموعه به عنوان یک اورژانس اجتماعی یاد کنیم.
وی گفت: کمیته امداد افرادی را که آسیب دیده اند تحت حمایت خود قرار می دهد و آنها را بعد از بازآفرینی و آموزش از زیر پوشش خارج می کند و افراد دیگری را زیر پوشش قرار می دهد و اینگونه نیست که یک فرد برای همیشه و مادام العمر زیر پوشش کمیته امداد باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از محوری ترین برنامه های کمیته امداد تقویت فرهنگ کار و تلاش در جامعه است و در این راستا تلاش شده ابتدا با مشاوره، استعداد افراد شناسایی و بر اساس آن استعدادها و توانایی ها به افراد آموزش داده شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بعد از آموزش، مرحله پرداخت تسهیلات است و کمیته امداد بر تمامی این امور نظارت دارد تا تسهیلات پرداختی در محل خود هزینه شود.
وی با بیان اینکه تدابیری اتخاذ شده که تولیدات خانواده کمیته امداد در بازارها به فروش برسد اظهار کرد: در استان کرمان هشت هزار متر مربع فرش دستباف گرانقیمت توسط هنرمندان خانواده کمیته امداد بافته شد.
صادقی اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار قالیباف توسط خانواده کمیته امداد توانمند شده و در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به دنبال راه اندازی مشاغل ارزان قیمت است افزود: در سطح استان کرمان توسط تسهیلات کمیته امداد بیش از پنج هزار و 500 شغل ایجاد شده است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های کمیته امداد در محل یخدان مویدی شهر کرمان اظهار کرد: بسیاری از مشاغلی که در این نمایشگاه فعالیت می کنند با تسهیلات 6 میلیون تومانی راه اندازی شده است.
این مسئول با بیان اینکه امروز مددجویان کمیته امداد روی پای خود ایستاده اند گفت: بیش از 155 هزار تن محصولات کشاورزی از محل همین طرح های خود اشتغالی تولید و به بازارها ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال در کمیته امداد، مولد است افزود: بسیاری از افرادی که زیر پوشش بوده اند امروز توانمند و به کارآفرینان موفقی تبدیل شده اند.
وی اضافه کرد: هفت میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان پرداخت شد که 70 درصد این زکات صرف تامین جهیزیه، تحصیل و هزینه های درمانی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد شده است.
صادقی با بیان اینکه امیدواریم این اعتماد مردمی هیچ وقت کم نشود عنوان کرد: خوشبختانه تعداد افراد توانمند شده در کرمان زیاد است و در سطح کشور هم تعداد ورودی های کمیته امداد از تعداد خروجی ها بسیار کمتر شده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام در استان کرمان طی یک سال گذشته 55 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و مقرر شده در سال 96 بیش از 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد شغل پرداخت شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: یقین داریم با این اقدامات اتفاقات خوبی در جهت اقتصاد مقاومتی در کرمان رقم خواهد خورد و تحول اساسی در بحث ایجاد مشاغل شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه به همت مردم و مسئولان استان کرمان فضای خوبی در این استان رقم خورده است اظهار کرد: اگر کسی فرزندان کمیته امداد را در مغازه یا کارگاه تولیدی خود به کار گیرد کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه بیمه این افراد را پرداخت می کند.
وی با اشاره به راه اندازی یک صندوق قرض الحسنه در کمیته امداد گفت: از افرادی که پول های سرگردان دارند می خواهیم که پول های خود را به این صندوق بیارند تا بتوانیم شغل های بیشتری در سطح استان ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: این صندوق قرض الحسنه، انتفاعی نیست و تحت نظارت بانک مرکزی در خدمت محرومان است.
صادقی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نمی خواهیم عزت نفس خانواده های زیر پوشش خدشه دار شود گفت: این خانواده ها باید عزتمندانه زندگی کنند و به تکامل برسند تا در آینده بتوانند برای کشور مفید باشند.
وی با بیان اینکه 12 هزار نفر از فرزندان زیر پوشش کمیته امداد از داشتن پدر محروم هستند عنوان کرد: نزدیک به همین تعداد از فرزندان دارای پدر هستند اما پدران آنها ناتوان بوده و نان آور نیستند.
وی گفت: از مردم می خواهیم به افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند نگاهی متفاوت داشته باشند چرا که این افراد به دلایل مختلفی همچون خشکسالی و مشکلات اقتصادی مجبور به مهاجرت به شهر شده اند و ما نباید بگذاریم فرزندان آنها از تحصیل باز بمانند چرا که اگر این فرزندان از تحصیل باز بمانند در سالهای آینده آسیب های اجتماعی بیشتری گریبانگیر جامعه خواهد شد.
صادقی افزود: مردم شریف کرمان در سال های گذشته واقعا به خوبی کمیته امداد را مورد حمایت خود قرار دادند و امیدوارم این حمایت همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم تمامی افراد آسیب دیده را توانمند کنیم.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.