ˈبه گزارش ایرنا، امیر خوش نیت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح معنوی با هدف دلجویی و کمک به خانواده های زیر پوشش و ایتام نیازمند در سطح استان در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان اجرا می شود،افزود: 9 هزار و 714 نفر در این طرح مورد حمایت قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: طرح مفتاح الجنه با هدف تمسک به سیره و رفتار علوی مولای متقیان امام علی(ع) و فراهم کردن فرصت لازم برای خیران نیکوکار جهت رسیدگی و کمک به حال نیازمندان و ایتام تحت حمایت اجرا می شود.
خوش نیت،ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت مسئولان با فقرا و خانواده های آنان و آشنایی هر چه بیشتر مدیران با زندگی افراد نیازمند را از جمله دیگر اهداف این طرح دانست و اظهار کرد: سال گذشته هفت میلیارد و 860 میلیون ریال در قالب طرح مفتاح‌الجنه توسط خیران و حامیان خانواده‌های مدددجویان و ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین جمع آوری شد که امسال پیش بینی می شود این رقم به 10 میلیارد ریال افزایش یابد.
این مسئول با اشاره به 32 سرفصل خدمات کمیته امداد به افراد زیر پوشش خود،افزود: این سرفصل ها شامل کمک هزینه معیشتی،درمان،جهیزیه،اشتغال و غیره می شود که هدف از ارائه آنها توانمندسازی خانواده های زیرپوشش است.
خوش نیت با بیان اینکه افراد زیرپوشش کمیته امداد 2.7 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد،تصریح کرد: در حال حاضر 25 هزار و 437 هزار خانوار از خدمات حمایتی این نهاد در استان بهره مند هستند.
وی یکی دیگر از محورهای مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) را بحث توانمندسازی خانواده ها به عنوان یک رویکرد جدید برشمرد و یکی از اقدامات را توسعه فعالیت های اشتغالزایی برای افراد مورد حمایت دانست.
این مسئول تصریح کرد: یکی از سرفصل های حائز اهمیت در این نهاد مردمی، بحث اشتغال، خودکفایی و به کارگیری توان خانواده های تحت پوشش است.
وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارایه تسهیلات و ایجاد بستر لازم برای اشتغال مددجویان، حمایت خود را از خانواده های زیر پوشش در قالب محورهای آموزشی دنبال می کند.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین به فعالیت های اشتغالزایی این نهاد نیز اشاره کرد و افزود: از سال 95 تا 2 ماهه ابتدای سال جاری نزدیک به چهار هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده و این در حالی است که میزان اشتغال ایجاد شده در سال 94 یک هزار مورد بود.
وی به خدمات کمیته امداد در حوزه سلامت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در حال حاضر سه نوع بیمه را برای افراد زیرپوشش خود دارد.
این مسئول گفت: افراد بیمه شونده کمیته امداد در استان شامل یک هزار و 628 نفر از زنان سرپرست خانوار، 2 هزار و 45 نفر از کسانی که در طرح های اشتغال کمیته امداد وارد شده اند و یک هزار و 800 نفر نیز بیمه شدگان روستایی و عشایری هستند.
خوش اضافه کرد: کمیته امداد برای ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به جامعه هدف با مراکز درمانی قرارداد دارد به طوری که هم اکنون 125 مرکز درمانی با این نهاد همکاری دارند.
وی در پایان یادآور شد: یکی از مشکلات خانواده های نیازمند بحث سوء تغذیه کودکان است و در این راستا یک هزار کودک زیر 6 سال استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارائه برنامه غذایی برای رفع این مشکل کودکان در دستور کار قرار دارد.
در استان قزوین 44 هزار و 814 نفر به صورت مستمر و 40 هزار نفر نیز بصورت موردی از سوی کمیته امداد حمایت می شوند که این رقم حدود هفت درصد از جمعیت استان را شامل می شود.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.