به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در جلسه امور بانوان استان زنجان افزود: امروز اگر یک ریال به کمیته امداد امام خمینی کمک و مساعدت شود، این نهاد در برابر هزینه کرد درست آن خود را مسئول می داند.
وی اظهار کرد: هم اکنون سرانه صدقه در کشور 103 هزار ریال است و این نهاد افزایش بیش از پیش مشارکت های مردمی را در پیشبرد برنامه های خود مورد توجه قرار داده است.
ذوالفقاری افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد استفاده از ظرفیت بانوان برای افزایش مسؤلیت‌های اجتماعی و حوزه فقرزدایی است و این مهم را دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: بر این اساس حساسیت خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امر، مدت فقر را برای فقرا کاهش می دهد و علاوه بر آن آثار اجتماعی فقر نیز کاهش خواهد یافت.
معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: بانوان در حوزه ترویج فرهنگ خیر نقش بسزایی دارند و در این زمینه باید از ظرفیت خیریه‌ها استفاده کرد.
وی ابراز کرد: این نهاد، خیریه ها را یار و همکار خود در پیشبرد مسیر اهداف ترسیم شده می داند و باید تقسیم کاری بین خیریه ها انجام گیرد که این کار موجب می شود از موازی کاری و سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در رویکرد جدید خود به این خواسته خیران توجه کرده و اطلاع رسانی در این خصوص را انجام می دهد تا خیران در جریان نتیجه کمک های خود قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده 6درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
7320 /6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.