حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات در شعبه خانه بهداشت به ایرنا اظهارکرد : مردم انقلابی باحضور باشکوه و حماسه سیاسی خود در انتخابات بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امروز جشن ملی است ،بیان داشت : ملت انقلابی امروز با وحدت و انسجام ملی ،  باحضور باشکوه خود در انتخابات وفاداری خود را با آرمان های امام خمینی(ره)، شهدا و ولایت نشان دادند.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: حضور ملت در صحنه های انقلاب به خصوص انتخابات توانسته باعث رشد سیاسی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را درجهان رقم بزند.

وی یاد آورشد : مردم انقلابی این شهرستان بار دیگر، با حضور پرشور خود در انتخابات مجلس در تحقق مجلس انقلابی و به نمایش گذاشتن جلوه مردم سالاری دینی را در برابر دیدگان جهانیان، آنطور که شایسته است، نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه مردم بایستی جلوه مردم سالاری دینی را در اوج اولیه برگزاری انتخابات به نمایش بگذارند ، از آحاد مردم خواست ، در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب در شعبه های اخذ رای حضوری فعال داشته باشند.

انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه  یزد برگزار می‌شود و تعداد واجدان شرایط حق رای در استان حدودد ۷۲۲ هزار نفر اعلام شد و آرای مردم از طریق ۷۷۲ صندوق رای دستی جمع آوری می شود.

در حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های ابرکوه ، بافق ، بهاباد، خاتم و مهریز است با حدود ۲۵۰هزار نفر جمعیت ،حدود ۱۳۳هزار نفر واجدان شرایط حق رای هستند که یک نماینده در مجلس دارند.

هم اکنون ۲۹۰ نفر به عنوان نمایندگان ۳۱ استان کشور و اقلیت های دینی در قوه مقننه حضور دارند که وظیفه آنها قانونگذاری و نظارت بر امور کشور و حوزه انتخابیه خود است.  

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.