رضا زارع‌زاده مهریزی روز جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور حماسی مردم و رای بالا موجب تقویت انقلاب و حراست از نظام الهی و انقلابی است.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در شعبه های اخذ رای در شهر و روستاهای شهرستان گفت: شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند هستیم و همه عوامل در چارچوب مقررات به انجام وظیفه مشغول هستند.

فرماندار حوزه انتخابیه مهریز اظهارداشت: بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند، باید همه مردم به عشق ایران و سربلندی آن به رغم تمام توطئه‌های دشمنان به دنبال خلق حماسه ای عظیم امروز باشند.

زارع‌زاده مهریزی بیان داشت: مردم مهریز و این حوزه انتخابیه در ۴۰ سال گذشته بارها در مسائل مختلف نظام، بلوغ و شعور بالای خود را نشان داده‌اند و بدون شک امروز این حماسه ماندگار تکرار می‌شود.

وی یادآور شد: مردم باید در اولین فرصت از وضعیت موجود در شهر و بخش مرکزی برای رای دادن استفاده کنند و با آگاهی و بصیرت بار دیگر دلبستگی خود را به نظام نشان دهند.

۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان مهریز برای جمع آوری آرای مردم پیش‌ بینی شد که از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر است.   

حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان های بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و بهاباد است که ۱۳۳ هزار و ۱۹۵ نفر از جمعیت حدود ۲۵۰ هزار نفری آن واجد شرایط حق رای هستند، و این حوزه یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و انتخابات مجلس  امروز(جمعه) برابر دوم اسفندماه در ۱۰ شهرستان استان آغاز شد.

 رییس ستاد انتخابات استانداری یزد پیشتر گفته بود که برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس را به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

آرای مردم استان در ۱۰ شهرستان از طریق  ۷۷۲ شعبه اخذ رای دستی جمع آوری می شود.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۰۰ نامزد باقی مانده در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر برای مدت چهار سال به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در قوه مقننه ایران  ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.