رای اولی ها برای اولین بار روز جمعه می توانند وارد عرصه سیاسی کشور شده و خود را در این وادی در انتخاب افراد محک زنند و نقش تاثیر گذارشان هویدا شود.

یکی از جوانان ایلامی گفت: بسیار خوشحالم که برای اولین بار در انتخابات کشورم شرکت می کنم و بی صبرانه منتظر روز جمعه هستم.

محمد مهدی صابری اظهار داشت: انتخابات حق ملت است و هر ایرانی باید با انتخاب درست از این حق قانونی خود دفاع کند.

وی تاکید کرد: امروز چشم دشمنان ما به جوانان است و انتظار دارند ببیند که جوانان این سرزمین چقدر پای نظام ایستاده اند.

وی اضافه کرد: ما از نسل شهید سلیمانی و سایر رزمندگان با غیرت انقلابیم و هرگز اجازه نخواهیم داد صحنه از حضور ما خالی باشد.

صابری گفت: شور و حال مردم برای حضور در انتخابات بی گمان با حضور جوانان بیشتر از دوره های قبل خواهد بود زیرا در بیشتر ستادهای انتخابات جوانان حضور فعال داشتند.

یکی دیگر از رای اولی های ایلام گفت: این انقلاب به مدد الهی، رهبری امام و اکنون مقام معظم رهبری و در صحنه بودن مردم همواره توانسته است جایگاه خود را در جهان حفظ کند و جوانان وظیفه دارند برای حفظ و ارتقای این جایگاه و خدشه دار نشدن ارزشهای نظام در عرصه انتخابات که یک عرصه سیاسی است حضور پرشوری داشته باشند.

نازنین زهرا امیری اظهار داشت: بی صبرانه می خواهم رای خودم را به صندوق بریزم و برای اولین بار در سرنوشت سیاسی کشورم دخیل شوم.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات حق همه ملت ایران است و با حضور خود از این حق دفاع می کنند.

وی تاکید کرد: اگر مردم می خواهند یک مجلس قوی داشته باشند باید یک انتخاب مناسب داشته باشند تا بهترین ها وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

۲۰ هزار رای اولی در ایلام

 رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان ایلام امسال واجد شرایط رای هستند که بیش از ۲۰ هزار و ۴۶۸ نفر آنان رأی اولی هستند و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

محمد نوذری اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای ۲ حوزه است که در این حوزه‌ها دو نفر از حوزه شمالی و یک نفر از حوزه جنوب به عنوان نماینده انتخاب و راهی بهارستان می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم که جوانان با شور و نشاط خود در پای صندوق های رای طراوت خاصی به این عرصه سیاسی بخشند و با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی  به‌ویژه سیاسی و اجتماعی همواره به‌گونه‌ای که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌ای بی‌بدیلی خلق کردند، روز جمعه نیز حماسه ساز شوند.

گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی ، شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

استان ایلام بر اساس آمار رسمی در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را ثبت کرده است که از ۷۰ درصد معیار مشارکت حداکثری بالاتر است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.