رزمایش یادشده با هدف آمادگی بیشتر مجریان برگزاری انتخابات ، بررسی و رفع نواقص احتمالی زیرساخت‌ها برگزار شد و دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت مورد آزمون قرار گرفت و آموزش عملی تکمیل برگه های مربوطه  نیز انجام شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در حاشیه برگزاری رزمایش یادشده در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وظیفه مجموعه فرمانداری برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و پرشور در این دوره است گفت: اعضای شعبه های اخذ رای باید رعایت اصل بی‌طرفی و عدم جانبداری  از نامزدها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

رقیه کرمانیان برگزاری انتخابات با کمک مردم و معتمدین آنها را از جمله افتخارهای نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر دانست.

وی حساسیت انتخابات دوم اسفند را بسیار بالا توصیف کرد و با تأکید بر لزوم رعایت نکات قانونی توسط اعضای شعبه ها اظهارداشت: کلاس‌های آموزشی و توجیهی متعددی برای عوامل اجرایی انتخابات برگزار و مجموعه دست اندرکاران شهرستان برای برگزاری انتخابات دوم اسفند آمادگی دارند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان اردکان هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را فراهم‌ کردن فرصتی برای رفع ابهام و استفاده از تجارب سایرین در دوره‌های گذشته عنوان کرد.

کرمانیان در ادامه با اشاره به ارائه گزارش تخلف نامزدها به مراجع قضایی، گفت: با مواردی از تخلف که خارج از چارچوب قانون رخ داد بررسی و به نامزدها تذکر داده شد.

وی اظهار داشت: فرمانداری اردکان پیش از شروع تبلیغات انتخابات با نامزدها جلسات توجیهی برگزار کرد ، قوانین و موارد تخلف برای آنها تشریح شد.

معاون فرمانداری اردکان درباره تخلف نامزدها در نصب پوستر به دیوار شهر یا شهرها نیز گفت: هیات نظارت و فرمانداری‌ این مساله را بررسی  کرد و مقرر شد که نیروهای فرمانداری پوسترها را جمع آوری کنند.

حوزه انتخابیه اردکان یک نماینده در مجلس دارد که در این حوزه صلاحیت هفت نفر از  ۱۲ نفر ثبت نام کننده تایید شد که برخی داوطلبان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد و یا رد صلاحیت شدند.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد که چهار نفر از این تعداد نمایندگان استان یزد هستند.

انتخابات مجلس دوم  اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود  و مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

به گفته  رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان تشکیل می دهند.

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اردکان را ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر ذکر کرد.

وی  آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از چهار حوزه انتخابیه استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

تبلیغات انتخابات ۱۴۷ نامزد مورد تایید شورای نگهبان در ساعت ۲۴ چهارشنبه شب در ۱۰ شهرستان استان آغاز شد و ساعت هشت صبح پنجشنبه ، ۲۴ ساعت قبل از رای گیری پایان می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.