این نامزدها بر اساس قانون انتخابات از روز پنجشنبه فعالیت خود را با دایر کردن ستادهای تبلیغاتی در سطح شهر و روستا آغاز کردند و تا ۲۴ساعت قبل از شروع اخذ رای مجاز به تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی هستند.

اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده از روز پنجشنبه از سوی فرمانداری شهرستان لاهیجان که به عنوان مرکز حوزه انتخابیه این دوشهرستان به شمار می رود در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفت.

در حوزه انتخابیه شهرستان لاهیجان و سیاهکل ۳۴نفر نامزد کسب آرای کرسی نمایندگی  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  شده بودند که تعداد رد صلاحیت شده ها و افرادی که انصراف دادند در مجموع ۲۱نفر می باشد.

در بین نامزدها دو نفر سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داشتند که یکی از آنها که در یک دوره نماینده بود انصراف و دیگری که چند دوره نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل بود و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده است دنبال گرفتن صلاحیت خود است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

لاهیجان با داشتن ۱۶۷هزار و ۵۴۴نفرجمعیت و شهرستان سیاهکل با ۴۷هزار نفر جمعیت یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و یک نماینده از سوی مردم این دو شهرستان به مجلس راه پیدا می کنند.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد و این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و رودبنه است و شهرستان سیاهکل در ۶۰کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد و دارای دو بخش مرکزی و دیلمان است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.