ابوالحسن معماری روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شروع تبلیغات رسمی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه ۲۴بهمن بیان کرد: بر اساس بررسی‌ میدانی ، تخلفات برخی نامزدها، که پا را از قانون فراتر گذاشته‌اند به هیات‌های اجرایی ارجاع می‌شود و هیات‌های اجرایی طبق قانون موظف هستند این تخلفات را برای رسیدگی به مراجع ویژه قضایی ارسال کنند.
وی با بیان اینکه نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، ستادها و هواداران آنان موظف هستند قانون تبلیغات را رعایت کنند افزود: پیش از شروع تبلیغات رسمی ، هیات‌های اجرایی و فرمانداری‌ها نشست های توجیهی برای رعایت قانون تبیلغات برگزار کرده‌اند.
رییس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در خوزستان با ابراز تاسف از برخی تخلفات تبلیغاتی نامزدها گفت:همه باید به قانون پایبند باشند وبه آن احترام بگذارند.

گزارش میدانی ایرنا از چسباندن پوسترهای تبلیغاتی برخی نامزدها در کلانشهر اهواز در تنه درختان ، تابلوهای رانندگی و ... حکایت می‌کند که این مساله ضمن تخلف بودن، چهره نازیبایی به شهر داده است. 

احتمال افزایش تعداد نامزدها بسیار ضعیف است
معماری گفت: احتمال افزایش تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۱۴ حوزه اصلی استان خوزستان بسیار ضعیف است.
وی در عین حال افزود:همه چیز به تصمیم شورای نگهبان بستگی دارد و در این زمینه دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در خوزستان پاسخگو نیست.
در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مواردی از تایید صلاحیت برخی نامزدها در زمان یک هفته‌ای تبلیغات رسمی وجود داشته است.
به گزارش ایرنا ۳۸۸ نامزد تایید شده از سوی شورای نگهبان در ۱۴حوزه انتخابیه اصلی و ۱۳حوزه فرعی خوزستان تبلیغات خود را شروع و تا ساعت هشت روز یکم اسفند ۱۳۹۸ ادامه می‌دهند.
مردم خوزستان برای تعیین تکلیف ۱۸کرسی مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۱۳۹۸ پای صندوق های رای می آیند.
در حوزه‌های انتخابیه اهواز و آبادان هر کدام سه کرسی و بقیه حوزه‌های خوزستان هر کدام یک نماینده برای مجلس یازدهم با رای مردم انتخاب می شود.
در این دوره تعداد نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تغییری نداشته است.
۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر در هیات‌های اجرایی انتخابات تایید شدند، ۳۳ نفر از آنها انصراف داده و در نهایت ۳۸۸ نفر (معادل ۴۷ درصد) در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.