حسین خوش‌اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده از ۱۱۵ نفر به ۱۲۶ نفر رسید ولی در ۴۸ ساعت گذشته پنج نفر از این افراد ردصلاحیت شده و ۹ نفر نیز از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند.

وی با بیان اینکه پیشتر هم ۴۴ نفر از مجموع ثبت نام کنندگان از حضور در این عرصه انصراف داده بودند، اضافه کرد: تعداد داوطلبان انصرافی در حوزه های انتخابیه این استان اکنون به ۵۳ نفر رسیده است.   

همزمان با سراسر کشور داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کردستان از ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۴ بهمن تبلیغات خود را آغار کردند تا مردم با ریختن آرای خود در صندوق های انتخابات روز جمعه دوم اسفند، ۶ منتخب خود در پنج حوزه انتخابیه این استان را راهی بهارستان کنند.

طبق ماده ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی آن، فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۴ بهمن آغاز شده و در ساعت هشت صبح یکم اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

۲۸۱ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند و صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله توسط هیات اجرایی، نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بررسی شد، هیات اجرایی صلاحیت ۲۲۴ نفر را تایید کرد، هیات نظارت استان این تعداد را به ۹۸ نفر کاهش داد و هیات مرکزی نظارت نیز این تعداد را ۱۱۵ نفر رساند و در آخرین مرحله بررسی صلاحیت های از سوی شورای نگهبان ۱۱ نفر دیگر اضافه شدند تا تعداد داوطلبان تایید شده به ۱۲۶ نفر برسد.

برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان ۲۸۱ ثبت نام کرده بودند که تاکنون ۵۳ نفر از ادامه حضور در این عرصه انصراف داده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.