به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در دهمین همایش قرآن، کتاب انقلاب اظهار داشت: اساتید و مربیان قرآن، فرزندان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را قرآنی تربیت می‌کنند و امیدواریم در این راه استوارتر و پایدارتر قدم بردارند.

وی افزود: امام خمینی (ره) ۷۰ سال با قرآن مأنوس بود و شبانه‌روز چهار نوبت قرآن تلاوت می‌کرد و این قرآنی بودن امام سبب ایجاد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی شد و امام قرآن را به تمام معنا در انقلاب پیاده کرد.

ناصری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در عمل و کردار یک نسخه به تمام معنا از قرآن بود، عنوان کرد: تمام صفات، خصلت‌ها و عظمتی که در آیات قرآن ذکر شده در او مجسم شده بود چرا که امام با قرآن عجین بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر نطق، معنا و صدای قرآن در وجود فرد شکل گرفت، سبب حرکت انسان بر اساس قرآن می‌شود و در نتیجه حرکت، راه، کلام و عمل انسان به سبک قرآن تبدیل می‌شود. وقتی تمام اعضا و جوارح انسان قرآنی شد، خداجو شده و محبوب، علاقمند و عاشق به خدای متعال می‌شود، بنابراین اقدامات او در راستای رضای خدا انجام می‌شود.

ناصری، یکی از خواسته‌های خدا که در قرآن مجسم است را تشکیل حاکمیت اسلام برشمرد و گفت: نتیجه تمام زحمات پیامبر (ص) و ائمه (ع) که در طول تاریخ انجام شده، در وجود امام زمان متجلی و حکومت اسلامی تشکیل خواهد شد.

وی، بر شکل‌گیری محتوا، معنا و مفهوم قرآن در وجود انسان تأکید کرد و گفت: در این راستا اقداماتی صورت می‌گیرد و این افراد دست به دست هم داده تا جامعه قرآنی شکل گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه جامعه قرآنی همان کلمات و خواسته‌های خدا و پیامبر است، بیان کرد: هنگامی که قرآن در بطن جامعه پیاده شود، امام زمان ظهور خواهد کرد و نظام اسلامی به تمام معنا پیاده خواهد شد و آن زمان دیگر جامعه و سبک زندگی به سوی قرآن حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: اقدامات و عمل ما باید با قرآن همخوانی داشته باشد در غیر این‌صورت قرآنی نخواهیم بود؛ لذا باید در این راه استوار باشیم و با تلاش زیاد گام برداریم تا خداوند متعال نیز ما را یاری کند.

ناصری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم و بزرگان ما به جایگاهی رسیدند که دستیابی به این جایگاه به خاطر عجین بودن آنها با قرآن بوده زیرا آنها توانستند قرآن را در جامعه پیاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.