به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به تفسیر سوره عصر پرداخت و اظهار کرد: خدوند در این سوره مبارکه به عصر سوگند یاد می‌کند و عصر یعنی سوگند به عصر رسول اکرم (ص) است.
وی با بیان اینکه پیغمبر (ص) تحولات بسیار عظیمی در عصر خود به وجود آوردند، تصریح کرد: مردم پیش از پیامبر (ص)، دختران خود را زنده به گور می‌کردند و بخاطر اسب و شتر خود به دیگری فخرفروشی می‌کردند اما با آمدن پیامبر (ص) بت‌پرستی به توحید، زندگی فخر فروشی به علم و حکمت و مسابقه دنیاپرستی به فداکاری، ایثارگری و شهادت طلبی تبدیل شد.
امام جمعه قزوین به آیه دوم سوره عصر اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند می‌فرماید هر کسی نتواند خود را با تحولات عظیم معنوی پس از ظهور پیامبر (ص) سازگار کند، در خسران و زیان خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن آمده است خسارتمندترین آدم‌ها کسانی هستند که همه کارها و زحمت‌هایشان در دنیا خلاصه شده است و جوانی‌شان در دنیا گم شد و کسانی که کارشان به اینجا کشیده می‌شود، خودشان حواسشان نیست و گمان می‌کنند موفق هستند.
امام جمعه قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پیغمبر (ص) منشأ تحولات بسیار عظیمی بودند و کسانی که نمی‌توانند با این تحولات هماهنگ باشند در خسران خواهند بود.
وی اظهار داشت: خداوند فرمود کسانی که به خدا و قیامت ایمان دارند، عمل صالح انجام می‌دهند، همدیگر را به حق سفارش می‌کنند و یکدیگر را به صبوری و شکیبایی دعوت می‌کنند، جزو خسارت دیده‌ها نیستند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: هیچ چیز به اندازه عمر آدمی قیمت ندارد و باید تلاش کنیم تا از فرصت‌های پیش رو به نحو شایسته بهره ببریم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.