علی همت محمودنژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از موسسه خیریه جامعه معلولان و همچنین کارگاه اشتغال معلولان میبد افزود: همچنین  ۰ لیتر سهمیه مازاد بنزین برای افراد معلولی که خودروی ویژه معلولیت دارند ، اختصاص یافت.

وی ادامه داد: بسیاری از معلولان نسبت به دسترسی آسان خود به معابر عمومی و وسایل نقلیه گلایه‌مند بودند و خواستار مورد توجه قرار گرفتن این معضل از سوی مسوولان شهرستان و استان یزد شدند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی افزود: البته اقدامات خوبی هم نظیر خرید  خودروهای ون‌ و مناسب سازی۱۶ دستگاه اتوبوس در یزد برای این قشر از جامعه از سوی شورای اسلامی شهر انجام شد و با توجه به این موضوع از مسوولان میبد خواسته‌شد به طور جدی مناسب سازی و دسترسی آسان افراد دارای معلولیت را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: ریشه نامناسب سازی‌ها را باید در نظام مهندسی  جست و جو کرد و اینکه یک مهندس ساختمان چرا حاضر می‌شود ساختمانی را طراحی کند که خود از همان ابتدا می‌داند آنچه طراحی کرده قابل استفاده برای یک فرد دارای معلولیت نیست.

میبد با ۲ هزار و ۴۶ مورد ثبت مشخصات افراد معلول در سامانه «ارمغان» ،بیشترین تعداد معلولان را بعد از شهرستان یزد، مرکز استان دارد.

بر اساس آمارها حدود ۱۰ درصد افراد جامعه به نوعی از یکی از معلولیت ها رنج می برند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.