سید محسن فلاح روز دوشنبه در مراسم بازدید اعضای ستاد هماهنگی جام باشگاه‌های کتابخوانی از یک مهد کودک افزود: وقتی خانواده‌ها درزمان تهیه سیسمونی به بسیاری وسایل حتی خرید دوچرخه هم توجه می‌کنند باید از این احساس که خرید کتاب هزینه اضافی است دوری کنند و با خرید کتاب و خواندن آن کتابخوانی را در جامعه ترویج دهند تا جزئی از فرهنگ ما گردد.

وی درادامه تصریح کرد : با یک‌دست کردن خلاقیت‌ها و ارائه آنها در قالب کتاب می‌توان در چندین محور درسی ، هنری ، مهارت اجتماعی و...فعالیت کرد و اثرات آن را در جامعه دید.

رئیس اداره بهزیستی میبد با تشکر از فعالین در حوزه کتابخوانی اظهار داشت : کانون‌های کتابخوانی می‌توانند درحوزه‌های یاد دادن مهارت زندگی به بچه ها با هدف جلوگیری از دچار شدن آنها به آسیب‌ها ، همدلی ، موضوعات ترافیکی ، حوادث محیط کار ، زوج درمانی ، شبه خانواده ، مددجویی  و... نقش آموزشی داشته و با بهزیستی همکاری کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم گفت : امسال برای دومین سال است که جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان میبد تعریف می‌شود سال گذشته به عنوان تجربه اول  ۱۰۰ باشگاه کتابخوانی در میبد ثبت شد.

هادی زارع افزود: با تشکیل جام و کلاس به مربی، تسهیل‌گر اطلاق می شود به این جهت که بچه ها را به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی سوق می‌دهد ، خود ما نیز تسهیل‌گر هستیم تا کتابفروشی‌ها و موسسات و درمجموع بخش غیر دولتی مانند فراویز اندیشه و گروه‌های کتابخوانی دیگری درمسیر ترویج کتابخوانی قرار گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد نسلی که با این طرح آشنا می‌شود نسلی کتابخوان شود.

در این بازدید و نشست میثم حسابی نوه مرحوم محمد رضا حسابی اولین کتابفروش شهر میبد که شغل و پیشه پدر و پدربزرگ خود را به خوبی توسعه داده و با دایر کردن چندین کتابفروشی در سطح شهر میبد و اردکان برای چندین نفر نیز اشتغالزایی هم کرده‌است ، حضور داشت.

وی گفت: از شروع فعالیت جام باشگاه‌های کتاب با اداره ارشاد همکاری داشتم و هر کتابی را سفارش داده‌اند برایشان تهیه کرده‌ام.

در این مراسم به چگونگی انتقال مفاهیم کتاب به کودکان ، آموزش تسهیلگران ، حمایت از مربیان فعال در حوزه کودک و...اشاره شد و بچه ها نیز در حضور مسوولان و مربیان به اجرای نمایش و سرود پرداختند.

ستاد جام باشگاه‌های کتاب متشکل از مسوولان  ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، بهزیستی ، شهرداری ، بخشداریها ، نهاد کتابخانه‌ها و موسسات و نهادهای فعال درحوزه کتاب و کتابخوانی است.

تا به حال بیش از ۱۵۰ باشگاه کتاب در سطح کودک و نوجوان در میبد ثبت شده است و بیش از ۸۰ تسهیلگر در کارگاه‌های آموزشی آموزش دیده‌اند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  میبد برگزار کننده جام باشگاه های کتاب اداره ارشاد است و موسساتی مانند فراویز اندیشه مجری این طرح هستند.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با ایرنا افزود: جام باشگاه‌های کتاب کلاس آموزشی برای مربیان برگزار می‌کند و مربیان آموزش دیده در سطح محلات و ادارات باشگاه‌هایی با حداقل ۱۰ نفر کودک و نوجوان ثبت می‌کنند و با خرید کتاب‌های موجود در طرح که از سوی ارشاد ۵۰ درصد تخفیف  داده می‌شود به صورت گروهی با  خواندن کتاب‌ها ، نقد آنها ، گرفتن فیلم و... بچه‌ها را با فرهنگ کتابخوانی آشنا می‌کنند.

۲۹ مهد کودک در شهرستان میبد شامل ۲۱ مهد کودک شهری و ۸ روستامهد در حال ارائه خدمات  آموزشی و تفریحی به کودکان هستند .

مهد بشری ۱۱ باشگاه و ۸ تسهیل‌گر دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.