سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا میزبانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را برای همدان افتخار بزرگی دانست که روز به روز بر شکوه و جلال آن در سپهر فرهنگ کشور افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: بیست و ششمین دوره این جشنواره را در حالی برگزار می‌کنیم که نام این رویداد فرهنگی با نام همدان و هگمتانه هماهنگ و عجین شده است.

 شاهرخی گفت: کهن دیار هگمتانه در این آیین هنری، رنگ و بوی کودکانه می‌گیرد و از در و دیوار عطر و بوی مسئولیت شناسی نسبت به نسل آینده، از مسئولان تا آحاد جامعه را به تفکر و تدبیر وا می‌دارد.

استاندار همدان افزود: این جشنواره مبارک در حالی با شعار "کودک، طبیعت و تئاتر " برپا می‌شود که جهان ما به پیوند این سه عنصر انسان، فرهنگ و طبیعت و پاسداشت و حرمت‌ نهادن به سایر مخلوقات خداوند، از کوه، دشت و دریا تا انواع حیوانات و آفریده‌ها بیش از گذشته نیازمند است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت و دانشی که خالقان اثرهای نمایشی در صحنه‌های تئاتر کودک و نوجوان از خود بروز می‌دهند و با استفاده از ابزار قدرتمندی که در اختیار نمایش و صحنه است، کودکانمان در زمینه آموزش، تفریح و سرگرمی، خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و تربیتی در تراز فرهنگ و تمدن پر افتخارمان توشه برگیرند.

 شاهرخی خطاب به گروه های نمایشی شرکت کننده در این رویداد گفت: به شما خالقان هنرمند، دانا و توانایی که نتیجه یک سال تلاش، پیگیری، تفکر و خلاقیت خویش را برای توسعه فرهنگ و هنر، آن هم برای نسل پرشور کودک و نوجوان در شهر باستانی همدان ارائه کرده اید، دست مریزاد گفته و امیدوارم دسترنج شما همچون سال‌های گذشته مورد استقبال قرار گیرد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان به دبیری مجید قناد در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.