نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک به همت شهرداری شیراز و با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در شیراز افتتاح شد. این جشنواره از 22 تا 25 مرداد ماه در مکان‌های باغ عفیف آباد، مجتمع خلیج فارس، حافظیه، بوستان آزادی و ارگ کریم خان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار داشت: این نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک است و 107 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 15 اثر برای اجرا پذیرفته شد. 

ابراهیم گشتاسبی‌راد با بیان اینکه آثار پذیرفته شده در شش نقطه کلیدی شیراز 50 اجرا دارند، گفت: نمایش‌ها در مکان‌های باغ عفیف آباد، مجتمع خلیج فارس، حافظیه، بوستان آزادی و ارگ کریم خان برگزار می‌شود.

لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز نیز در این جشنواره با بیان اینکه شیراز مدعی شهردوستدار کودک است گفت: تاریخ چندصدساله نشان می‌دهد که شیراز شهر فرهنگی است و فرهنگ هویت هر جامعه را می‌سازد اما آسیب‌های اجتماعی هم وجود دارد و  باید کودکان مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

وی افزود: ادبیات تعلیمی پاسخگویی پرورش کودکان امروزی نیست و ذهن پرسش‌گر آنها بایدها ونبایدها را بدون استدلال نمی‌پذیرد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: برای توسعه شهروندی در حوزه کودک و نوجوان از هنرمندان کمک گرفته‌ایم و حدود 140 هنرمند تئاتر خیابانی به مدت پنج روز مهمان شیراز هستند. 

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند- کودک با هدف ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، حفظ محیط زیست و آموزش مفاهیم ارزشی برای کودکان 23 تا 26 مردادماه در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.