هدی رشیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اقدام طی مراسمی در سالن آمفی تئاتر شماره یک، کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد، گفت: آرزوی فاطمه ۱۵ ساله و معصومه ۱۴ ساله کودکان خوزستانی که آرزوهای مشابهی داشتند و می خواستند صاحب گیتار شوند، با حمایت خیران برآورده شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲ گروه اجرا کننده موسیقی متشکل از کودکان در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند تا فاطمه و معصومه احساس بهتری تجربه کنند.

این فعال حوزه کودک و نوجوان استان خوزستان یادآور شد: استادان این ۲ گروه داوطلبانه حاضر شدند که برای این کودکان به آموزش گیتار بپردازند.

آرزوی ۴۵۰ کودک سرطانی در خوزستان برآورده شد

مدیر موسسه  فرهنگی هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: از سال ۹۴ تا کنون به همت خیران همیار این موسسه آرزوی ۴۵۰ کودک خوزستانی که در بیمارستان بقایی ۲ بستری بودند، برآورده شده است، از خیرین انتظار داریم که همچنان و با اعتماد بیشتر ،کمکهای خود را با نگاه برآورده کردن آرزوهای کودکانه این بیماران دراختیار موسسه قرار دهند.

رشیدی خاطرنشان کرد: این کودکان گاه با واکنشهای نامناسبی در جامعه مواجه می شوند که این موضوع باعث رنجش آنها می شود تا جایی که فاطمه و معصومه که این مراسم برای آنها برگزار شد اجازه انتشار تصاویر گرفته شده را به رسانه ها ندادند.

وی اشاره به اینکه بر اساس تعریف صندوق حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، فرد از بدو تولد تا ۱۸ سالگی به عنوان کودک محسوب می شود،  گفت: توجه به ابعاد مختلف فرهنگی جامعه اهمیت زیادی دارد تا مردم  به درک صحیح از نحوه برخورد با کودکان و افراد مبتلا به چنین بیماری هایی برسند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعتقاد متخصصان و پزشکان این حوزه، بروز سرطان در سال های اخیر روند افزایشی داشته که بخشی از دلایل آن تغییر سبک زندگی ، همچنین افزایش تکنولوژی های تشخیصی و تشخیص بیشتر سرطان است.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.