نسا بخشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ضرورت پرداختن به موضوع "طبیعت" در هنرهای نمایش تاکید کرد و گفت: توجه به طبیعت آنقدر ضروری است که هرچه در این زمینه تئاتر ساخته و اجرا شود، باز هم کم است.

وی که با نمایش "اوکسی در جزیره بدنستان" در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارد، افزود: بازیگران این نمایش خیابانی کودکان هستند و سعی شده شعار این دوره از جشنواره را مورد توجه قرار دهد.

بخشی گفت: این نمایش کودکان را با تولید اکسیژن آشنا کرده و با آنها به داخل بدن همسفر می‌شود.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: در جامعه با مشکل آسیب‌رسانی به طبیعت مواجه هستیم و پرداختن تئاتر به محیط‌زیست و طبیعت می‌تواند اثرگذار باشد و مردم آن را بهتر می پذیرند.

سازنده "اوکسی در جزیره بدنستان" گفت: به اعتقاد من نمایش های بیشتری برای حفظ طبیعت باید تولید شود و برای  پرداختن به این موضوع هیچ وقت دیر نیست.

بخشی با اشاره به استقبال مردم از نمایش خیابانی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان علاوه بر فرهنگ‌سازی تئاتر در بین مردم شرایط خوبی را ایجاد کرده تا هنرمندان نیز آثار سایر استان‌ها و کشورها را ببینند و به دانش، خلاقیت و ایده‌پردازی خود در تولید هرچه بهتر آثار نمایشی اضافه کنند. 

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری مجید قناد و با شعار" کودک، تئاتر و طبیعت" از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه به میزبانی همدان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.