فرماندار میبد شنبه شب در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی گفت:شما ورزشکاران با ذوق و انگیزه و همراه با نگاهی خوب در این دوره آموزشی که برای اولین بار و با بهترین صورت در شهرستان  برگزار شد ، شرکت کردید.

حسین فلاح افزود: رفتار و منش شما به عنوان افراد جلودار در حوزه ورزش شهرستان می‌تواند الگو و اسوه بسیار خوبی در سطح عمومی جامعه و در بین دانش آموزان و علاقه مندان به فعالیت‌های ورزشی باشد.

وی با تشکر از مربیان و دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی تصریح کرد: بعضی افراد خوب حرف می‌زنند ولی مرد عمل نیستند ،  شما نشان دادید مرد عمل هستید.

فرماندار میبد در ادامه اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری امر به ورزش «امر به معروف» است و باید در کنار تزکیه ، تهذیب نفس و تحصیل به آن توجه داشت.

وی نشاط و انگیزه داشتن را از ویژگی‌های مهم دوره جوانی برشمرد و یادآور شد : بر این اساس مسوولان باید نسبت به رفع مشکلات و مسائل در حوزه ورزش توجه‌داشته باشند.

فلاح همچنین با اشاره به اینکه پیاده روی هم نوعی ورزش است توصیه به فرهنگ سازی و نهادینه کردن ورزش برای داشتن روحیه ای خوب  و موثر در بالا رفتن آستانه تحمل افراد کرد.

مدرس فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم اختتامیه در گفت وگو با ایرنا گفت: در این دوره آموزشی اصول مربیگری ،فرآیند مربیگری ، چگونگی آموزش تکنیک‌ها ، آناتومی ، تغذیه و اصول روانشناسی در فوتیال به مربیان فوتبال آموزش داده شد.

جمال دهقانی افزود: از تمام شرکت کنندگان آزمون عملی و تئوری گرفته‌می‌شود و افرادی که این دوره را با موفقیت طی کنند می توانند به  دوره «C» فوتبال آسیا ارتقا پیدا کنند.

وی با اشاره به موقعیت خوب فوتبال میبد تصریح کرد: مربیان بسیار خوب و آینده داری در این شهرستان هستند که باید به آنها بها داد و از ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان وجود دارد استفاده کرد.

دهقانی دست آورد این دوره را شناسایی مربیان حوان عنوان کرد که می‌توانند به ارتقای فوتبال میبد کمک کنند.

وی گفت : شهرستان یزد به ترتیب در رده های  A، B، C آسیا و  Cایران ۱۵ ،  ۱۰۰ ،۲۰۰  و ۱۵۰ مربی دارد ، در کل استان نیز به ترتیب در این رده‌ها حدود ۱۷ ، ۱۵۰ ، ۲۵۰ و ۲۳۰ مدرک مربیگری داریم.

مربی فدراسیون فوتبال یزد از مهمان نوازی و امکانات ورزشی مهیا شده میبد تشکر کرد و یادآور شد : میبد از نظر رونق ، پتانسیل‌ها و امکانات خوب ورزشی و نیز سطح عملکرد ورزشکاران یک گام از شهرهای دیگر استان جلوتر است.

به گفته دبیر فوتبال میبد در دسته‌های یک ، ۲ ، نونهالان ، نوجوانان و جوانان به ترتیب ۱۴ ، ۱۳ ، ۱۴، ۱۲ و  ۸ تیم فعال وجوددارد ، همچنین در لیگ یک استان ۴ تیم و در لیگ برتر استان نیز یک نماینده دارد.

محمد حسین غفوری افزود:در فوتسال نیز در دسته های یک و ۲ هر کدام ۱۲ تیم  ، همچنین یک تیم  لیگ برتر استان و در جوانان و نونهالان استان نیز هر کدام سه نماینده داریم .

وی به تیم بازرگانی سناتور در لیگ دسته ۲ فوتسال کشور اشاره کرد.

میبد ۴۸ مربی فوتبال و حدود یک هزار و ۳۰۰ فوتبالیست ثبت شده در رشته های فوتبال و فوتسال دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.