دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) الگوی بی‌نظیر شیعیان در احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت 6 تیم طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل آغاز شد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای هماهنگی رابطین امر به معروف و نهی از منکر در ساختمان صالحین سپاه اردبیل اظهار کرد: 30 نفر در قالب تیم‌های پنج نفره شامل چهار تیم آقایان و دو تیم بانوان با استقرار در چهار نقطه شهر اردبیل نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کنند.  
وی همراهی نماینده دادستان و پشتیبانی نیروی انتظامی را از این تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرار است یک تیم آقایان و یک تیم بانوان در ساعاتی مشخص در مجموعه تفریحی – توریستی شورابیل مستقر شده و تنها با تذکر لسانی اقدام به ارشاد و راهنمایی در همه حوزه‌ها می‌کنند.  
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: یک تیم آقایان و یک تیم بانوان نیز در هسته مرکزی شهر در میادین شریعتی، چهارراه امام، بازار و مجتمع‌های تجاری و خدماتی مستقر شده و در ساعات تعیین شده در ارتباط با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کنند.  
عتباتی بیان کرد: دو تیم آقایان و یک تیم بانوان نیز با استقرار در پارک معلم، خیابان ساحلی و فضاهای سبز اطراف بالیقلو چای و یک تیم آقایان نیز با استقرار در خیابان آذربایجان و آزادی نسبت به انجام فریضه امر به معروف تنها با تکیه بر تذکر لسانی اقدام خواهند کرد.  
وی گفت: ما این طرح را با مقدمه قانونی، شرعی و به عنوان یک ضرورت اجتماعی آغاز می‌کنیم تا واجب شرعی اما فراموش شده و غریب امر به معروف و نهی از منکر احیا شود که آیات و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد که بر اصل این فریضه تاکید دارند.
این مسئول ادامه داد: براساس اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر و امر و پرهیز از منکرات و گناهان وظیفه همگانی است که در مواد یک تا هفت قانون حمایت از آمران به معروف نیز بر این موضوع تاکید شده است.  
عتباتی تصریح کرد: تیم‌های مستقر در قالب طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکر لسانی بسنده خواهند کرد و اگر در مواردی تخلفات و جرایم مشهودی را مشاهده کنند می‌توانند با ارائه گزارش به پلیس‌های تخصصی و یا ارتباط با دادستانی موضوع را به صورت جدی دنبال کنند.  
وی ادامه داد: فعالیت این تیم‌ها به دور از فضای تنش و تشنج‌آفرینی قطعا زمینه‌ای را برای احیای این فریضه فراهم می‌آورد که موفقیت و یا شکست این طرح وابسته به تلاش و اقدامات این 30 نفر است که انتظار می‌رود در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح در ایام ماه محرم که مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است نسبت به افزایش این تیم‌ها اقدام کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: اعضای این تیم باید با الگو و الهام از حضرت علی (ع) که سال‌های متمادی با صبر و حوصله تهمت‌ها و توهین‌های بسیاری را شنید اما دم برنیاورد ضرورت دارد با سعه صدر و به دور از هرگونه رفتار متقابل سعی کنند با زبان نرم و گشاده‌رویی نسبت به اصلاح برخی امور و فرآیندها اقدام کنند.  
عتباتی افزود: نباید امر به معروف و نهی از منکر را تنها در حیطه پوشش زنان و یا موضوع حجاب و عفاف بدانیم بلکه بهتر است در همه حوزه‌ها هدفگذاری ما به سمت اصلاح امور باشد که سعی خواهیم کرد با فعال کردن تیم‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلف بسیاری از مشکلات، بزه‌ها و جرایم را در جامعه به حداقل برسانیم.
فرمانده سپاه ناحیه اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه جامعه ما از آرامش، امنیت و ثبات اخلاقی برخوردار است اما در نقطه مقابل مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری نیز مردم را رنج می‌دهد، اظهار کرد: تا زمانی که احساس مسئولیت در جامعه نداشته باشیم بسیاری از گرفتاری‌ها و اتفاقات ناگوار همچنان گریبانگیر ما خواهد بود.

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: ناحیه مقاومت بسیج اردبیل با همکاری دادستان و بکارگیری 30 نفر طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کنند تا وظیفه خود را در قبال واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه با پرهیز از برخوردهای تحکمی و جبری به انجام برسانند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.