به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار صفرعلی اسماعیلی روز یکشنبه در همایش تجلیل از برترین های امر به معروف و نهی از منکر بسیج افزود: مواردی که خلاف شئونات دینی رخ می دهد نیاز به واکنش جمعی دارد و اگر چند امام جماعت مسجد و مداح واکنش نشان دهد اثرگذار خواهد بود و مشکل رفع می شود.
وی اظهار کرد: بعضی می گویند شادی مردم گرفته شده و باید کنسرت برگزار کنیم، کنسرت یعنی فردی موسیقی اجرا کند و دیگری بخواند که این خوب است.
وی گفت: در بحث گردشگری کویر، دختر و پسر دانشجو را از مناطق مختلف کشور برای سه شبانه روز به کویر می برند، آیا هدف کویرنوردی یا چیز دیگری بوده است؟
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: جایی که منکر رخ دهد آیا می توان مسلمان یا ارزشی بود و سکوت کرد، کسی مخالف گردشگری و اشتغال نیست و همه باید کمک کنیم اما به آن شکل و ترکیب که خروجی نامطلوب دارد مخالف هستیم.
وی ادامه داد: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در کشور دهه هفتاد راه اندازی شد و امروز تفاوت هایی نسبت به آن دوره وجود دارد.
وی اظهار کرد: در آن دوره قانونی خاص در این حوزه وجود نداشت و تنها به دلیل فرمایشی که مقام معظم رهبری در خصوص نگرانی در مورد مسائل جامعه داشتند بسیجی ها خودجوش وارد جامعه شدند.
سرهنگ اسماعیلی گفت: بعدها به دلیل استقبال مردمی قانون حمایت قضایی بسیج به تصویب رسید و امروز قانون وجود دارد اما رغبت عمومی در این بخش کمتر شده که دلایلی هم دارد و سیاسی شدن امر به معروف یکی از دلایل آن است.
وی اضافه کرد: بعضی افراد از این قانون خوششان نمی آید و این کار را توهین می دانند در حالی که ملت ایران ملتی مسلمان است و قرآن کریم و اهل بیت (ع) را داریم و موضوع امر به معروف و نهی از منکر خیلی مظلوم واقع شده حتی این مظلومیت بین نیروهای ارزشی هم دیده می شود.
وی گفت: تقویت مساجد، نماز جماعت و برنامه های انقلابی از معروفات است و برگزاری کنگره شهدا را در مسیر حفظ نظام اسلامی به عنوان بزرگ ترین معروف می دانیم.

**کنگره شهدا باید مردمی شود
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: همه تلاش ما این است که کنگره شهدا مردمی شود در غیر این صورت به هدف خود نرسیده ایم.
وی با بیان اینکه کنگره با حضور مردم اثرگذاری دارد گفت: امنیت و آرامش حاکم بر کشور ثمره خون مطهر شهیدان است و هر کسی در هر جا این نعمت امنیت را می ستاید و این امنیت حتی در اروپا و ایالات متحده آمریکا هم وجود ندارد که وظیفه ما را سنگین تر می کند.
وی بیان کرد: اگر همه اقشار جامعه از شهری و روستایی، پیر و جوان بتوانند در این کنگره نقش ایفا کنند آن وقت به معنای واقعی کنگره شهدا برگزار شده است.
اسماعیلی گفت: اگر بخواهیم دولتی کار کرده و از سازمان ها و اداره ها بخواهیم این وظیفه را انجام دهند، در واقع به هدف اصلی خود نرسیدیم.
وی پیاده کردن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را از اهداف برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد و افزود: اگر قرار است ارزش ها در جامعه پیاده شود و در بخش های مختلف نشر پیدا کند نیاز به حضور همگانی مردم و دولت دارد.
وی با اشاره به اینکه بسیج در همه جا پایگاه های مختلف دارد گفت: پایگاه بسیج اگر شعبه ای از کنگره شهدا شود یعنی همه مساجد، شهر و روستا و دانشگاهیان حضور می یابند.
وی بیان کرد: از عالمان و روحانیون هم تقاضای کمک در این حوزه را داریم و قرار است در همه اجتماعات حاضر شویم و تقاضای کمک کنیم.
سرهنگ اسماعیلی گفت: در بخش مالی و پشتیبانی با فرهنگ دفاع مقدس ورود پیدا کردیم و ورود به این عرصه کار آسانی نیست چون حجم عظیم کار فرهنگی قرار است اتفاق بیفتد.
وی افزود: یک اجلاسیه که هشت هزار شرکت کننده دارد حداقل به سه هزار نفر باید صبحانه و نهار و بسته فرهنگی داده شود.
وی اظهار کرد: اگر در جنگ تحمیلی به سراغ مردم نمی رفتیم جنگ اداره نمی شد و جمعیت غالب رزمنده دفاع مقدس نیروی داوطلب و مردمی بودند، نیروی خط شکن و مدافع اصلی همین افراد بودند، از پیرزن و پیرمرد کمک جمع آوری می شد و دفاع مقدس اینگونه اداره شد.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری تاکید زیاد بر جلوگیری از انجام کار صوری دارند و کار صوری یعنی گزارش دادن صرف و دلخوش بودن به چند برنامه که هدف ما نیست.
وی گفت: در کنگره شهدا و جمع آوری کمک باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و ممکن است رقم پول کم باشد اما نفس مشارکت در حد توان فرد برای ما ارزشمند است.
وی تاکید کرد: از همه ظرفیت ها در برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان استفاده شود چون شهیدان متعلق به همه نظام بوده و هر مسئولی نسبت به شهیدان باید احساس وظیفه کند.
اسماعیلی نقش سپاه پاسداران در برگزاری کنگره شهدا را هماهنگی دانست و گفت: هنر ما این است که بین سازمان های مختلف دولتی و مردم هماهنگی ایجاد کنیم و از همه ظرفیت های استفاده شود که کنگره شهدا اجرایی شود.

**فضای مجازی به حربه تبدیل شده است
وی در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه داد: فضای مجازی به یک حربه تبدیل شده و متاسفانه استفاده منفی که دغدغه نیروهای ارزشی است، در این فضا زیاد است.
وی اظهار کرد: نیروهای ارزشی نمی گویند فضای مجازی را حذف کرده یا ما با آن مخالف هستیم اما بعضی سیاسیون و کسانی که به دنبال جمع آوری رای هستند نیروهای ارزشی را مخالف فضای مجازی معرفی می کنند.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بچه های انقلابی و حزب اللهی مخالف امکانات نیستند بلکه موافق استفاده درست و رفع خطر از امکانات فضای مجازی هستند.
وی تصریح کرد: تلگرام به هر شکل تاکنون نتیجه منفی داشته و هزینه سنگین امنیتی برای کشور داشته است، همه بحران ها و فتنه ها از طریق این پیام رسان انجام می شد و جمع آوری نیرو، تبلیغات، ضدانقلاب و داعشی ها از این طریق رخ داد.
وی افزود: تلگرام هزینه های سنگین اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روی دوش نظام گذاشته که بعضی حاضر به قبول آن نیستند.
اسماعیلی اظهار کرد: قرار است ما در فضای مجازی تبلیغ، اطلاع رسانی و اجلاسیه شهدا را برگزار کنیم و بچه حزب اللهی ها در این حوزه در همه عرصه ها در نشر فرهنگ شهادت کمک کنند.
وی یادآور شد: همه افراد می توانند وصیت نامه و زندگینامه شهید را منتشر کنند و در فضای مجازی نیاز به کمک عموم داریم زیرا به دنبال تامین محتوا برای شهدا هستیم و پرونده هایی که از شهدا در دست ما قرار دارد قابل بهره برداری نیست و نمی توانیم آن را به این شکل در اختیار صدا و سیما، روزنامه و خبرگزاری ها برای استفاده قرار دهیم.
وی گفت: برای 2 هزار شهید باید یک کار بزرگ جمع آوری اطلاعات انجام شود و برای تامین محتوا از همه درخواست می کنیم یک کتاب دفاع مقدسی خوانده و خلاصه آن را برای ما ارسال کنید و اگر هر خانواده یک کتاب ارزشمند تهیه و مطالعه کند یعنی کنگره شهدا وارد خانه همه شده است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: کنگره شهدا باید درست معرفی و منتقل شود و بزرگ ترین مشکل ما در خصوص کنگره این است که همه تصور می کنند این کنگره تنها برگزاری چند جلسه است.
به گزارش ایرنا در این همایش از 50 فعال امر به معروف و نهی از منکر بسیج خراسان جنوبی تجلیل شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.