به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران محمد اسلامی در جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: هدف از اجرای امر به معروف، اصلاح جامعه است و اصلاح جامعه با باور به این مهم و اعتقاد وجودی افراد محقق می شود.
وی با اشاره به این که این رفتار باید به جوهره وجودی افراد تبدیل شود گفت: فضای ادارات و شخصیت کارکنان و مدیران دستگاه ها باید مملو از معروف باشد.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر این که اثربخشی برنامه ریزی ها در این حوزه در آن است که اثرات آن را در نگاه، رفتار و کردار جامعه ببینیم، افزود: نباید امر به معروف را به رفتارهای سطحی تنزل ببخشیم، بلکه باید روی مسایل محوری و اساسی وقت بگذاریم.
اسلامی، با بیان این که باید کسب حلال را ترویج کنیم و ترویج رزق حلال بصورت ریشه ای، نیازمند کار فرهنگی است، اظهار داشت: می طلبد با حضور عناصر نخبه و فرهنگی در فضای مجازی که حمله به باورها و عقاید جامعه را هدف قرار داده است با هجمه فرهنگی دشمنان به هنگام برخورد شود.
وی با اشاره به این که باید به نماز اهمیت بدهیم و زکات را برای برکت مال ترویج نماییم، ابراز نمود: 42 درصد جمعیت مازندران در بخش روستایی ساکن هستند که غالبا به کشاورزی مشغولند، اگر اجرای احکام و واجبات شرعی را در حوزه های کشاورزی و صنعت ترویج کنیم به اصلاح جامعه و رزق و کسب حلال کمک می کند.
اسلامی، با بیان این که آگاهی جامعه موجب می شود که انسان ها از خود مراقبت کنند که به توسعه معروف می انجامد و توسعه معروف، موجب کاهش منکر می شود، گفت: توسعه معروف باید در همه سطوح جامعه رواج یابد.
استاندار بر اقامه نماز در مساجد مازندران تاکید کرد و با اشاره به این که برای تحقق فریضه نماز به دستگاه های مسئول دستورات لازم ابلاغ شده است، افزود: مردم از بذل منابع خود برای برپایی فرائض دینی دریغ نمی کنند، از مشارکت مردم در اقامه نماز باید بهره گیری نمود و با باورهای مردم در این راستا یک جریان همه گیر ایجاد کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران، با بیان این که مصادیق منکر در جامعه فراتر از موارد قالبی است، گفت: عدم پاسخگویی و عدم راه اندازی امور مردم و گرفتار کردن مردم در راهروها و عدم اقامه نماز در ادارات از مصادیق منکرات است.
استاندار با اعلام این که مدیریت استان، ضوابط امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه ها و در مراکز تجمع مردم چون دانشگاه ها، مدارس، بازار و نظایر آن به اجرا خواهد گذاشت، افزود: جلوه های اخلاق مداری به نمایش گذاشته شود و پایبندی به ارزش ها و باورها با رفتار به جامعه القا گردد.
اسلامی، با بیان این که در بحث نهی از منکر باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی کرد، یاد آور شد: امروز نیاز مبرم به فقر زدایی و محرومیت زدایی از چهره استان داریم، محرومیت زدایی از تکالیف اصلی ماست چرا که منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی فقر و محرومیت است.
استاندار، با اشاره به این که باید کانون هایی که آسیب های اجتماعی را سبب می شود شناسایی و ساماندهی کرد، گفت: باید افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی را توانمند نمود و دولت تدبیر و امید تسهیلات ارزان قیمت را به این مهم تخصیص داد که لازم است مدیریت صحیح صورت گیرد تا به افراد اهل برسد و به نحوی هزینه شود که به توانمند سازی این افراد بینجامد.
وی، اشتغال را مهم ترین دغدغه مردم، دولت و مقام معظم رهبری دانست و یاد آور شد: همه باید برای ایجاد اشتغال دغدغه و اهتمام داشته باشند چرا که در سایه اشتغال بساط آسیب و فساد برچیده می شود.
استاندار مازندران، با اشاره به این که جامعه باید پرنشاط و فعال باشد، افزود: کسی نباید گمان کند که نهی از منکر به معنای ممانعت از نشاط و شادی فاخر و نفیس است و باید هدایت ها و حمایت های لازم صورت گیرد تا مردم الگوهای صحیح برای نشاط در اختیار داشته باشند.
جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و اعضای ستاد در دفتر نماینده ولی فقیه درساری برگزار شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده:محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.