به گزارش ایرنا ، آیت‌ الله محمد محمدی ‌گلپایگانی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه و آیین تکریم و معارفه نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه سابق و جدید کرمان در محل مصلای امام علی (ع) افزود:از آیت الله یحیی جعفری بعنوان یکی از این شخصیت های خدمتگزار به مردم و نظام یاد کرد که چه پیش از انقلاب و چه در طول چهار دهه امامت جمعه ای این دیار فعالیت ارزشمندی داشته است .
به گفته گلپایگانی اخلاق، رفتار، کلام، سکوت و زندگی آیت الله جعفری در حدود چهار دهه بیانگر این است که وی همواره در راه انقلاب و نظام اسلامی خدمت کرده است.
وی اظهار کرد: ایت الله جعفری همواره زندگی ساده و بی ‌ریایی داشته و اکنون نیز با تقاضای خودشان خواستند از ادامه فعالیت معاف شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این امر را پذیرفتند.
وی با اشاره به وجود شخصیت های بزرگ و موقعیت کرمان تصریح کرد: کرمان استان استثنایی است، پهناورترین استان با مردمانی سختکوش که به نوعی بهترین منابع و بهترین مردم در استان کرمان هستند.
* آیت ‌الله جعفری به عنوان رئیس شورای حوزه ‌های علمیه کرمان منصوب شد
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : با دستور معظم له حکم جدیدی برای آیت ‌الله سید یحیی جعفری صادر شده و به واسطه این حکم، وی از این پس در سمت رئیس شورای حوزه‌ های علمیه استان کرمان فعالیت خواهد کرد.
* ارزیابی خوب آیت الله گلپایگانی از سوابق حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جدید کرمان
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد و سابقه حجت‌ الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در کیش، بسیار خوب بوده است ، افزود: باید فردی انتخاب شود که در تکمیل خدمات ارزشمند آیت الله جعفری بتواند آن را پیش ببرد و همه این موضوعات را در نظر داشته باشد.
وی حکم انتصاب حجت الاسلام حسن علیدادی بعنوان امام جمعه جدید کرمان که توسط مقام معظم رهبری نوشته شده بود را قرائت کرد و خواستار همکاری ائمه جمعه و دیگر ارکان حکومتی در استان کرمان با نامبرده شد.
وی افزود: کرمان شخصیت‌ های درخشانی از جمله سردار سرافراز جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی دارد و او جانش را در کف دستش گذاشته و می‌ گذارد.
محمدی‌ گلپایگانی با بیان اینکه هر لحظه برای سردار سلیمانی دعا می کنم اظهار کرد: اگر فتوای تاریخی مرجع تقلید عراق، مبارزات حق‌ طلبانه مردم در سوریه و عراق و مبارزات شجاعانه نیروهای اسلام نبود، نابودی داعش هرگز محقق نمی شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به شخص بنده فرمودند که آیت ‌الله جعفری (امام جمعه پیشین کرمان)برای ما عزیز است و باید شئون ایشان رعایت شود.
نهمین شورای اداری استان کرمان روز پنجشنبه گذشته در سالن شهید مرتضوی استانداری به مناسبت تقدیر از اقدامات نماینده ولی فقیه سابق در استان و امام جمعه کرمان و معرفی نماینده ولی فقیه جدید کرمان و امام جمعه این شهر برگزار شد.
آیت الله سید یحیی جعفری حدود چهار دهه در سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان انجام وظیفه کرده است.
همچنین حجت الاسلام علیمرادی نیز حدود 16 سال امام جمعه کیش بوده است که اینک بعنوان نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان نیز فعالیت خودش را اغاز کرده است .
براساس این گزارش در حال حاضر در 900نقطه کشور مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه برگزار می شود که 56مورد ان مربوط به استان کرمان است .
خبرنگار: نجمه حسنی* * انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.