دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه طلایه‌دار برنامه‌های دفاع مقدس رونمایی از مستند «آرتین بابا» بود، گفت: تعدادی از جوانان استان، پیام مقام معظم رهبری را در رابطه با «آتش به اختیار فرهنگی» به گوش جان سپرده و در حال ساخت مستند برای شهیدان هستند که اولین مستند برای شهید فخیمی و دومین مستند نیز برای شهید نومی‌گلزار ساخته شد؛ باید هماهنگی‌ها بیشتری ایجاد شود تا آتش به اختیار فرهنگی در حد شایسته انجام شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عزت‌الله جعفری در دیدار فرماندهان، نیروهای نظامی و انتظامی با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: نظم و انظباط بین نیروهای مسلح و اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح  از پیام‌های اصلی این دیدار است.

 

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با نمایش بخشی از توان نیروهای مسلح در سراسر کشور آغاز می‌شود که در استان ما نیز این رژه با مدیریت سپاه عاشورا انجام شده و همچنین نمایشگاه دفاع مقدس نیز با تبیین عملیات والفجر مقدماتی در پارک شمیم پایداری برپا می‌شود.

 

وی دیدار از خانواده‌های شهدا و تکریم این عزیزان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و افزود: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا بوده و امروز نیز امنیت و اقتدار کشورمان مرهون از جان گذشتگی شهدا و صبر و پایداری خانواده‌های شهداست.

 

سردار جعفری با اشاره به برگزاری شب خاطره در هفته‌ی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم، نیروهای مسلح با اتحاد کامل در عزاداری‌ها شرکت کرده و روزانه نیز به جای برگزاری جنگ شادی، شب خاطره برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: آیین افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری در ۳۱ شهریور، راس ساعت ۱۷ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شده و اولین یادواره ۲۸۹ شهیده زن استان نیز چهارم مهرماه، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۳ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به برگزاری گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر در چهارم مهر ماه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، افزود: نیروهای مسلح هفتم محرم نیز در کنار مردم در عزاداری حسینی به طور گسترده حضور خواهند یافت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سخنرانی فرماندهان، بازدید و سرکشی از خانواده‌ی شهدا، عطر افشانی گلزار شهدا و... از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.