چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم (مرحله استانی) در بخش خواهران به میزبانی منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین آغاز به کار چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با تاکید بر توجه ویژه این سازمان برای فعالیت های قرآنی  در منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در کنار فعالیت های زیرساختی و عمرانی برای آبادانی منطقه، سعی در  توسعه علوم قرآنی و پیرامون آن دارد.

جواد اسماعیل ‌زاده، با اشاره به برتری تیم قرآنی منطقه آزاد ماکو در مسابقات قرآن کریم بین مناطق آزاد کشور تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش است که خود را به عنوان قطب قرآنی کشور در سطح ایران معرفی نماید.

وی، با تشریح برنامه های قرآنی که به همت سازمان در شهرهای منطقه آزاد ماکو برگزار شده بود افزود: در سالیان گذشته ده‌ها برنامه متنوع با محوریت قرآن در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت برگزار شده است.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در این دوره از مسابقات در خطاب به حاضرین افزود: تمام بانوان میتوانند نقش زینب گونه برای امر به معروف در جهت فراخوانی پیرامون خود به کلام وحی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ایوب رنجبری در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت های قرآنی در منطقه آزاد ماکو افزود: در این راستا به همت سازمان گامهای تاثیر گذاری برداشته شده است که امید داریم با کمک سایر مسئولین این اصل مهم در جامعه ترویج یابد.

معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره آتش به اختیار در برنامه های قرآنی از سوی مقام معظم رهبری افزود: افراد جامعه نباید منتظر این باشند که مسئولین در بخش های فرهنگی و دینی برنامه ریزی کنند بلکه مردم باید با هوشیاری کامل در صدد رشد و توسعه کلام وحی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین داوود میرزایی با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای برگزاری هرچه با شکوه تر چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم در ماکو تصریح کرد : متاسبقین بخش خواهران در رشته های قرائت ترتیل، حفظ، دعا خوانی و تواشیح به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به مرحله بعدی این دوره از مسابقات افزود: راه یافتگان به مرحله کشوری که در شهر ارومیه برگزار خواهد شد در 11 شهریور ماه شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا در چهلمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم تعداد 110 نفر از آقایان و 171 نفر از خواهران، هر یک به مدت 2 روز به رقابت خواهند پرداخت که اختتامیه این دوره از مسابقات در 4 مرداد برگزار خواهد شد.   


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.