محمد جواد برزگر روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: ایجاد زمینه برای جلب مشارکت مردم در انتخابات نه تنها وظیفه دینی بلکه ملی و انقلابی است و موجب شکست توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان مهریز ادامه داد: مردم ما با وجود تمامی توطئه‌ها و تهدیدها به خصوص تحریم‌های ظالمانه آمریکا ،  در دوم اسفندماه سال ۹۸ با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رای ، صلابت و بصیرت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

این مسوول اظهارداشت: وجود جو آرام و دمیدن روح امید و اعتماد به مردم توسط رسانه‌های گروهی نقش مهمی در جلب مشارکت بالای مردم در انتخابات دارد و باعث خنثی شدن توطئه های استکبار جهانی می‌شود.

برزگر تصریح کرد: تمام مراحل برگزاری انتخابات طبق قانون و عمل به وظایف که توسط قانونگذار برای تمام عوامل اجرایی ، نظارتی و بازرسی تعریف کرده در حال انجام است و از تک تک آرای مردم حراست می‌شود.

رییس ستاد انتخابات مجلس در شهرستان یادشده به اعلام نتایج ثبت‌نام نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های بافق، بهاباد، ابرکوه، مهریز و خاتم است، اشاره کرد و گفت: تا آخرین روز ثبت‌نام، ۵۰ نفر در این حوزه داوطلب نمایندگی مجلس شدند که  این تعداد نسبت به دوره دهم  ۶ نفر افزایش دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز اظهارداشت: از این تعداد  ۴۸ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند که مجموع این افراد ۳۴ نفر فوق‌لیسانس، ۹ نفر دکتری ،چهار نفر لیسانس و سه نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

به گفته برزگر مشاغل این افراد پزشک ، مدرس دانشگاه، مبلغ مذهبی و کارمند دولت هستند که هشت نفر نیز بازنشسته می باشند. 

وی تاکید کرد: صلاحیت این افراد تا ۲۶ آذرماه جاری توسط هیات اجرایی انجام و نتیجه آن روز ۲۷ آذرماه به اطلاع عموم می‌رسد.

این مسوول تاکید کرد: اسامی نهایی افرادی که صلاحیت آنها تایید نشد، در بازه زمانی ۲۲ دیماه تا قبل از دهه فجر به مدت ۲۰ روز به خود افراد اعلام می شود.

برزگر گفت:  افرادی که رد صلاحیت شدد، می‌توانند از ۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ ماه نسبت به ثبت اعتراض و شکایت خود اقدام کنند.

وی اظهارداشت: در  روز ۲۲ بهمن آمار قطعی افراد تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد و ۲۳ بهمن نیز اسامی نهایی منتشر می‌شود.

برزگر در این نشست بر جلب مشارکت مردم برای حضور در انتخابات با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کرد.

ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، دهم آذرماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت و بررسی صلاحیت های افراد  از مراجع چهارگانه در دست انجام است.

این انتخابات همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه استان یزد از جمله مهریز دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می شود و تعداد داوطلبان در  مجموع به ۲۴۶ نفر رسید.

پس از اعلام تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده  و آغاز رقابت های انتخاباتی در استان ، چهار نفر برای مدت چهار سال  در مجلس شورای اسلامی که ۲۹۰ نماینده دارد، انتخاب می شوند. 

 حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های مهریز ( مرکز حوزه )، ابرکوه ، خاتم ، بافق و بهاباد است. 

استان یزد در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.