محمدابراهیم الهی تبار عصر یکشنبه در نشستی خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در مهلت نام نویسی ۴۰۹ نفر داوطلب از استان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این تعداد ۴۵ نفر زن و ۳۶۴ مرد هستند.
به گفته وی، دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹۵ نفر از ۶ حوزه استان کرمانشاه نام نویسی کرده بودند که این دوره ۳۸ درصد افزایش استقبال داوطلبان را نشان می دهد.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه توضیح داد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۲۰۸ نفر، حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباحانی ۵۲ نفر، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین ۲۹ نفر، حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۴۲ نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ۴۰ نفر و حوزه انتخابیه سنقروکلیایی ۳۸ نفر برای نام نویسی اقدام کردند.
الهی تبار افزود: از مجموع ثبت نامی ها ۵۷ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۲ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۱۳ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی و مابقی دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از داوطلبان ایثارگر هستند، یادآور شد: از میان افراد ثبت نامی ۲۲ نفر دارای سابقه نمایندگی مجلس، ۹۳ نفر نیز به عنوان داوطلب در ادوار مختلف انتخابات حضور داشته اند.
به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، هفت نفر از نمایندگان فعلی استان نیز در انتخابات مجلس نام نویسی کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: از کل داوطلبان ۵۳ نفر دارای مشاغل آزاد، ۳۸ نفر استاد دانشگاه، ۴۵ نفر بازنشسته، پنج نفر روحانی، ۴۸ نفر فرهنگی، ۱۲۰ نفر کارمند، هشت نفر نظامی، هفت نفر نماینده مجلس، ۱۴ نفر وکیل، ۱۴ نفر پزشک، ۲۳ نفر بیکار و مابقی در سایر مشاغل مشغول هستند.
الهی تبار با بیان اینکه از این آمار ۳۴۳ نفر شیعه و مابقی اهل سنت هستند، گفت: میانگین سنی افرادی که برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند، ۵۱ سال است.
وی در بخش دیگری از صجبت های خود با بیان اینکه هیات های اجرایی انتخابات حوزه های انتخابیه مشخص شده اند، عنوان کرد: این دوره نخستین انتخاباتی است که دادستان ها عضو اداره هیات های اجرایی هستند و انتخاب معتمدان با حضور دادستان ها انجام می شود.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه همزمان با ثبت نام از داوطلبان استعلام از دستگاه های چهارگانه نیز آغاز شد، افزود: از امروز هیات های اجرایی بحث بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را آغاز خواهند کرد و تا ۲۶ آذر این کار را ادامه می دهند.
الهی تبار توضیح داد: در روز ۲۷ آذر نتیجه رد صلاحیت شده ها اعلام می شود و لیست نیز در اختیار هیات های نظارت قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: داوطلبان رد صلاحیت شده چهار روز تا اول دی ماه برای اعتراض به هیات های نظارت فرصت دارند.
معاون استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در ادوار گذشته ما شاهد افزایش حضور مردم برای انتخاب شدن هستیم، گفت: حضور مردم در انتخابات را به فال نیک می‌گیریم.
الهی تبار با اشاره به قانون انتخابات در رابطه با ردصلاحیت داوطلبان اظهارداشت: افرادی که نام نویسی کردند از نظر شکلی ایرادی ندارند اما از نظر اینکه صلاحیت قانونی را دارند براساس مستنداتی که مراجع چهارگانه در اختیار هیات های نظارت قرار می دهند، بررسی می شود.
وی به حساسیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از فضاسازی خروج امریکا از برجام، تنش های اقتصادی کشور و برنامه هایی که برای به زانو در آوردن ملت ایران اجرا شد، این نخستین انتخاباتی است که مردم در آن حاضر می شوند.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه افزود: دشمنان ما وعده های مختلفی همچون تابستان داغ، ۱۳ آبان و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را به عنوان نقطه پایانی جمهوری اسلامی ایران عنوان‌کردند اما مشارکت مردم توانست این توطئه ها را بر ملا کند.
الهی تبار با اشاره به نقش رسانه ها در امیدآفرینی و بهبود فضای جامعه گفت: همدلی ضرورت امروز جامعه ما است از این رو باید فضا را به شکلی ترسیم کنیم که همه سلیقه های نظام بتوانند حضور پیدا کنند و مردم بهترین انتخاب را داشته باشند.
وی ادامه داد: با این حرکتی که ملت ما خواهند داشت بازهم به دشمنان اثبات می کنند که در معادلات خود اشتباه کرده اند.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه اظهارداشت: ما در بحث چگونه انتخاب کردن و به تعبیری شایسته گزینی می توانیم  بسیار تاثیرگذار باشیم تا بتوانیم مجلسی در خور را تشکیل دهیم.
زمان ثبت نام از داوطلبان از ساعت هشت صبح دهم آذرماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه شانزدهم آذرماه ادامه داشت.
فرمانداری های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، پاوه و سنقروکلیایی که به عنوان مرکزیت حوزه های انتخابی استان انتخاب شده اند کار نام نویسی از نامزدهای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند.
در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.