ناصر خوش‌ خبر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع داوطلبانی که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی نام‌نویسی کردند، ۱۱۴ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» با ۴۰ نفر بیشترین میزان ثبت‌نام و حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه» با ۲۵ نفر کمترین آمار ثبت‌نام داوطلبان را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت در حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، بشرویه و سرایان» ۳۵ نفر و حوزه انتخابیه «قاینات و زیرکوه» نیز ۲۷ نفر داوطلب نامزدی انتخابات شدند.

وی گفت: از مجموع ۱۲۷ داوطلب ثبت‌نامی سه نفر دارای مدرک لیسانس، ۹۲ نفر فوق لیسانس، ۲۰ نفر دکترا و ۱۲ نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

خوش‌ خبر با بیان اینکه هفت نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی و ۲۴ نفر سابقه داوطلبی دارند افزود: ۸۶ داوطلب زیر ۵۰ سال و ۴۱ داوطلب بالای ۵۰ سال سن دارند همچنین جوان‌ترین نامزد ۳۰ سال و مسن‌ترین آنها ۷۰ سال سن دارد.

وی گفت: به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از امروز (۱۷ آذرماه) آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه جاری در فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ دیروز (شنبه) ۱۶ آذر ادامه داشت اما به دلیل استقبال داوطلبان روند ثبت‌نام ادامه پیدا کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که از هر کدام این حوزه‌ها یک نماینده با رای مردم راهی خانه ملت می‌شود.

یک هفته نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی سپری شد که در این دوره شمار قابل توجهی از چهره‌های سرشناس ملی و استانی و همچنین چهره‌های جدید و جوانان برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی داوطلب شدند.

اغلب داوطلبان در چهار فرمانداری بیرجند، نهبندان، قاینات و فردوس ثبت‌نام کردند و شماری دیگر با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نامزدی از خراسان جنوبی شدند.

همچنین از بین چهار نماینده فعلی خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه بار دیگر از حوزه‌های انتخابیه خود ثبت‌نام کردند و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در هفته اخیر اعلام کردند که برنامه‌ای برای حضور در این دوره از انتخابات ندارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.