احمد ترحمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت ستاد انتخابات استان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد  که تاکنون دوره های مختلف آموزشی در این مورد برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: با دستور وزیر کشور از اردیبهشت ماه امسال ،فعالیت ستاد انتخابات با سیاست راهبردی حول چهار محور، « سلامت ،قانونمداری ،امنیت و مشارکت حداکثری» آغاز شده است.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در این چهار محور تمام فعالیت ها خلاصه شد و آموزش هایی که داده شد ،انتخابات با سلامت کامل ،رعایت قوانین و مقررات و در امنیت کامل برگزار می شود .

ترحمی ادامه داد: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، ما به تنهایی به عنوان  متولی انتخابات مسئولیت نداریم بلکه دیگر نهادها نقش مهمی دارند که با فراهم کردن زمینه حضور افراد مختلف به عنوان نامزد ، باعث تحقق مشارکت حداکثری شوند.

 وی یادآور شد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جمعه دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود، میانگین مشارکت انتخابات در کشور تاکنون ۶۱ درصد است که بالاترین عدد مربوط به دوره پنجم با ۷۱ درصد و کمترین آن مربوط به مجلس هفتم با ۵۱ درصد است.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ تاکنون ۳۷ انتخابات و همه پرسی (رفراندوم) در ایران برگزار شد و انتخابات آتی سی و هشتمین انتخابات است .

ترحمی ادامه داد: با توجه به انتخابات برگزار شده و با احتساب مجموع افراد واجد شرایط حق رای بیش از ۳۷۲ میلیون نفر حق رای داشتند که ۲۵۲ میلیون نفر معادل ۶۱ درصد شرکت کردند.

رییس ستاد انتخابات یزد با اشاره به اینکه فرایند رسمی انتخابات مجلس یازدهم ، در دهم آذر ماه جاری با دستور  وزیر کشور شروع می شود، گفت: همزمان ثبت نام نامزدها به مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون استانداری یزد افزود: تمام فعالیت های انتخابات به عهده ۱۱ عضو هیات اجرایی هر منطقه است که متشکل از  فرماندار یا بخشدار، دادستان ،رئیس ثبت احوال و  هفت نفر از معتمدان منطقه است که  رییس هیات اجرایی  فرماندار و یا بخشدار هستند و تمام فعالیت های برگزاری انتخابات را به عهده دارند.

ترحمی ادامه داد: ثبت نام نامزدها در چهار حوزه انتخابیه یزد، مهریز، تفت و اردکان انجام می شود و داوطلبان می توانند در ستاد انتخابات وزارت کشور و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ثبت نام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگاری آیا تغییری در حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان استان ایجاد شد یا خیر، گفت: تغییری در منطقه جغرافیایی یا حوزه انتخابیه و تعداد نمایندگان ایجاد نشد، انتخابات آتی همانند انتخابات گذشته است.

ترحمی اظهارداشت: تعداد شعبه های قطعی اخذ رای باید به تایید شورای نظارت برسد، که تعداد قطعی آن مشخص نیست ، اما ۷۹۰ شعبه اخذ رای برای چهار حوزه انتخابیه در استان یزد پیش بینی شد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.