یکی از روحانیان بهاباد در این مراسم با بیان زندگانی و شخصیت دومین امام شیعیان جهان گفت: آن حضرت در دوران امامت بارها عزم جهاد در برابر دشمنان کردند اما یاران از همراهی با آن امام همام سرباز زدند.

حجت الاسلام علی کارگر تصریح کرد : امام حسن (ع ) در کمالات انسانی یادگار پدر و نمونه کامل جدّ بزرگوار خود بود، تا پیغمبر (ص ) زنده بود، او و برادرش حسین در کنار آن حضرت جای داشتند، گاهی آنان را بر دوش خود می نشاند و می بوسید.

وی اظهار کرد: پس از شهادت پدر بزرگوارش خلافت در اختیار امام حسن(ع) بود، کشمکش ها با دستگاه خلافت بنی امیه ادامه داشت و در نهایت منجر به صلح شد، با این وجود از رهبری جامعه دست بر نداشت و تا جایی که ممکن بود سعی داشت نیازهای اولیه یتیمان و مستمندان را برآورده کنند.

این پژوهشگر حوزه علیمه بهاباد ادامه داد: اهتمام امام رسیدگی به امور فقرا بود و در تاریخ نقل شده است که ۲ بار تمام دارایی خود را در راه خداوند انفاق کردند.

وی در باره شباهت امام حسن به پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: امام با انجام چنین کارهایی تلاش در راه کاهش فقر داشتند و در همه این موارد سیره پیامبر اسلام(ص) را ادامه می‌دادند،.شباهتی که در رفتار، آقایی و بزرگ منشی از پیغمبر به امامان معصوم عطا شده است،در وی دیده می شد.

امام حسن فرزند علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید؛ برای شهادت این امام همام ۲ روایت وجود دارد که برخی منابع شهادت ایشان را در ۲۸ صفر و برخی نیز هفتم صفر سال ۵۰ هجری قمری ذکر کرده‌اند.

در این مراسم که همراه با سینه زنی و مرثیه سرایی بود، فرماندار، شهردار، رئیس شورای  شهر و بخشدار بخش مرکزی بهاباد و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند .

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.