حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلی‌المهدی (عج) اظهار داشت: در این ارتباط منظور از غرب به لحاظ جغرافیایی و جمعیتی نیست بلکه به اجمال سیستم سیاسی و فرهنگی غرب بوده که سنبل آن اروپا محسوب می‌شود در طول تاریخ نیز هرگز متمدن و متدین نبوده است.

وی بر نقش کنترلی تقوا در مسائل مختلف تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین جایگاه‌های تقوا که معنای نظارت، کنترل، دقت و پرهیز کردن است در مسائل نظری، فکری، عقیدتی و سیاسی نمود پیدا می‌کند.  

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اهمیت تقوا داشتن در این مسائل به آن خاطر است که اینها بر انوع و اقسام کنش‌ها و واکنش‌ها چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی اثر می‌گذارند.  

وی اضافه کرد : اگر این مسائل با تقوا تنظیم شود، نتیجه درستی در همه امور دریافت می‌کنیم ولی در صورتی که تقوا نباشد شاهد مشکلات، درگیری‌ها، فقر و بیکاری خواهیم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: حتی تقوا در برخوردهای سیاسی نیز اثرگذار است و اینگونه نیست فرد از تقوا دم بزند اما دل در گرو فلان خارجی یا انحرافی داشته باشد.

وی ادامه داد: مساله حب و بغض از اصول ایمان است و نمی‌شود دنبال فلان منحرف برویم اما خدا را هم دوست بداریم.  

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه در زمان نارضایتی‌ها باید اول به سراغ خودمان برویم گفت: دشمن را نمی توان جای دوست و دروغ را به جای راست بگیریم چون در این صورت شاهد مشکلاتی خواهیم بود.  

 وی نمود جریان مقدس حب به خدا را در راهپیمایی اربعین حسینی توصیف کرد و افزود: این سفر صرفا یک عمل فیزیکی نیست بلکه مصداق بارز حب و بغض است و آنانکه که راه امام حسین(ع) را می‌روند تابلویی علیه ستم و ستمگر هستند.  

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: امام حسین(ع) سنبل عدالت و همه صفات حسنه است، چون مظهر اسماالله بوده بنابراین بعنوان یک تابلو و سرنخ  همه جمعیت‌ها را از سراسر دنیا جمع می‌کند.  

وی با اشاره به پیشینه تمدنی ایران در مقایسه با اروپا بیان کرد: براساس اسناد موجود هشتاد میلیون جمعیت کشته و روی قبرهای آنها ایالات متحده ساخته شده است که به همین شکل برای آسیا نیز خواب دیده‌اند.  

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اروپا و تفکر غربی هر کجا رفت ردپای فساد، فحشا، موادمخدر، دخانیات، شبهات، قتل و جنایت از خود به جا گذاشت تصریح کرد: تمام فتنه از شرق دور تا غرب آسیا و آفریقا همه زیر سر اینها است اما می‌بینیم برخی نماز می‌خوانند ولی فرانسه، انگلیس، آمریکا و صهیونیست برایشان مطرح هستند.  

وی ادامه داد: عده‌ای به اسم مسلمان داعش تشکیل می‌دهند یا اختلاف بین مسلمانان می‌افکنند آیا اینها مسلمان هستند؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: کسانی که دنبال اینها هستند ولو اینکه نماز اول وقت می‌خوانند متعلق به بیگانه بوده و از مردم ایران نیستند چون نبض ایمان را حب و بغض مشخص می‌کند.  

وی یک علت اصلی بیچارگی ملت‌های مسلمان را از دست دادن آزادی دانست و گفت: دشمنان اسلام مردم را فریب می‌دهند و در ماموریت‌های نفوذی جامعه را به بازی گرفته‌اند.  

خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: آنهایی که حب اهل بیت(ع) بر اساس حب خدا را در دل دارند، این دوستی واقعی بوده و شرط آن پیروی از پیامبر(ص)، ائمه (ع) و ولی فقیه است در چنین صورتی انسان محبوب خدا خواهد بود.  

وی گفت: هر نوع عمل انسان باید مطابق رضایت خداوند باشد و اینگونه جایگاه او نزد خدا مشخص خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.