به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: زمانی که امام راحل (ره) 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند خیلی ها متوجه اهمیت این نامگذاری نبودند.
وی ادامه داد: امروز و پس از گذشت سال ها از آن تاریخ تازه متوجه نگاه ژرف اندیشانه و عمیق حضرت امام (ره) می شویم که به چه دلیل هفته وحدت نامگذاری شده، هفته ای که بدون شک مانع از تحقق بسیاری از خواسته های دشمنان شده است.
آیت الله علما با تاکید بر اینکه مسلمانان باید ید واحده باشند، به اسلام هراسی دشمنان اشاره و اظهار کرد: آنان به خوبی قدرت اسلام را درک کرده و متوجه شده اند اگر بین مسلمانان تفرقه بیندازند راحت تر می توانند اهداف و برنامه های خود را پیش ببرند.
خطیب جمعه کرمانشاه گفت: سال هاست انگلیس، آمریکا و دیگر سران استکبار با شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» توانسته اند به خیلی از اهداف خود در سرزمین های اسلامی دست پیدا کنند و همین روش را نیز ادامه می دهند.
وی ادامه داد: مسلمانان مشترکات فراوانی دارند که با حفظ و تقویت آن قادر خواهند بود هر دسیسه ای را خنثی و دشمنان را از دستیابی به اهدافشان باز دارند.
آیت الله علما تصریح کرد: امام (ره) از همان ابتدای حرکت خود برای پیروزی انقلاب بر روی کلمه وحدت اصرار و تاکید داشتند و حتی اتحاد میان مسلمان را واجب شرعی می دانستند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان ایران و در راس آن ها آمریکا آنچنان از قدرت بسیج حساب می برند که برای ضربه زدن به آن نقشه می کشند.
وی با بیان اینکه خواست امام (ره) در آن زمان و بنا بر اقتضائات موجود تشکیل بسیج 20 میلیونی بود، افزود: امروز در جمهوری اسلامی بسیج 80 میلیونی تشکیل شده و هر ایرانی خود را یک بسیجی می داند.
آیت الله علما با تاکید بر اینکه بسیج در هر جا که باشد یک نعمت بزرگ محسوب می شود، گفت: نمونه آن را در عراق می توان مشاهده کرد، جایی که آن ها نیز با تشکیل بسیج مردمی توانستند کشور خود را از چنگال تروریست ها نجات دهند.
امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، علت شکست ناپذیری ما وجود تفکر بسیجی است که باید این تفکر را حفظ کرد و نگه داشت.
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، از پیامبر گرامی اسلام به عنوان مظهر اخلاق، رحمت و مهرورزی یاد کرد و گفت: وجود همین روحیه و اخلاق ممتاز در ایشان بود که باعث شد دین اسلام پیش برود و پیروان زیادی در جهان پیدا کند.
آیت الله علما در پایان هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش را نیز گرامی داشت و گفت: نیروهای دلاور ارتش از همان ابتدای جنگ دلاورانه و مقتدرانه به نبرد با دشمنان بعثی پرداخته و افتخارات زیادی را از خود به جا گذاشتند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.