محمد جعفری عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا عمده خریداران پسته این شهرستان را  کشورهای حوزه خلیج فارس، چین، هنگ‌کنگ و ایتالیا ذکر کرد.

وی دامه داد: ۵۰ واحد بزرگ و کوچک ضبط و فرآوری پسته در بخش‌مرکزی به خصوص دهستان بهادران نسبت به صادرات پسته در این شهرستان فعالیت دارند.

این مسئول اظهار داشت: مرغوب بودن پسته منطقه علاوه بر مشتریان داخلی همه ساله شاهد حضور خریداران زیادی از دنیاست.

جعفری، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش‌های مختلف و رعایت اصول فنی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، روز به روز بر تولید و کیفیت آن افزوده شود.        

به گزارش ایرنا،  مدیر جهادکشاورزی مهریز چندی قبل از آغاز برداشت محصول پسته از هفت هزار هکتار باغ‌های این شهرستان در روستاهای گرده‌کوه و بهادران بخش‌مرکزی خبر داد و پیش‌بینی کرد که میزان تولید نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

محمد جعفری ، شرایط مناسب آب و هوایی در سال زراعی جاری ،عملیات بهزراعی و رعایت اصول ترویجی توصیه شده از سوی کارشناسان را علت افزایش برداشت محصول ذکر کرد و  افزود: سال گذشته افزون بر ۶ هزار کیلوگرم پسته خشک برداشت شده بود. 

به گفته وی، ۲ هزار خانوار در برداشت ارقام اوحدی ، کله قوچی ، اکبری و احمد آقایی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: بخش عمده پسته تولیدی برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود و  ارائه خدمات فنی به کشاورزان از جمله برنامه‌های این مدیریت به پسته‌کاران است .

مرکز دهستان بهادران با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.