به گزارش ایرنا فرهاد رمضان عصر دوشنبه در نشست بررسی زمینه های سرمایه گذاری بنیاد برکت در شهرستان خوسف افزود: با توجه تغییر اقلیم در کشور تبدیل صنایع این بخش از سنتی به صنعتی می تواند به ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه کمک شایانی کند.
وی بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بانک پارسیان تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 20 میلیارد ریال پس از تصویب در کارگروه مربوطه در راستای اشتغالزایی در مناطق روستایی پرداخت می شود.
وی گفت: استان خراسان جنوبی با توجه به کم برخوردار بودن از منابع اقتصادی بایستی با شناسایی پتانسیل های بالقوه آنها را بالفعل درآورد.
معاون بنیاد برکت اظهار کرد: مشارکت اقتصاد این بنیاد در دو زمینه بنگاه محور و اجتماع محور می باشد و از این رو بایستی طرح های توجیهی در سامانه بیناد برای بررسی های بیشتر ثبت شود.
وی به زمینه های مناسب توسعه گلخانه ها در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بنیاد برکت در زمینه توسعه گلخانه های در استان نیز مشارکت خواهد کرد.
رمضان با اشاره به پتانسیل های استان های شرقی کشور و لزوم ایجاد کارخانه فرآوری در کنار کشتارگاه ها گفت: با توجه به اعتقادات مذهبی مردم و معذوریت هایی موجود در راه واردات محصولات فرآوری شده ایجاد کارخانه بسته بندی و فرآوری محصولات دام از ضروریات در این منطقه است.
فرماندار خوسف نیز در این جلسه گفت: خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان پتانسیل های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد.
محمد شفیعی افزود: در این شهرستان 74 واحد مرغداری فعال وجود دارد و از طرفی لزوم تکمیل زنجیره تولید ضرورت ایجاد کشتارگام طیور بیش از بیش حس می شود.
وی از ورود سرمایه گذارانی از کشورهای آفریقای جنوبی، چین، کره جنوبی و ایتالیا در زمینه اشتغالزایی در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و پیگیری های استاندار محترم از همه امکانات برای توسعه سرمایه گذاری در شهرستان حمایت می کنیم.
وی بیان کرد: شهرستان خوسف در مسیر ترانزیتی واقع بوده و روزانه جندین هزار تریلی از این مسیر عبور می کنند که لزوم استفاده از این ظرفیت با توسعه سرمایه گذاری در این بخش می تواند به ایجاد اشتغال در این شهرستان کمک کند.
فرماندار خوسف با اشاره به ظرفیت های گردشگری، معدنی، دهکده گیاهان داروپی، صنایع دستی، ایجاد طرح های زودبازده و اشتغالزا، وجود مسیرهای ترانزیتی و از طرفی اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ایجاد کارخانه های تولیدی با همکاری بنیاد برکت در این شهرستان، خواستار سرمایه گذاری بنیاد برکت در این زمینه ها شد.
مرکز شهرستان خوسف در 35 کیلومتری بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028* خبرنگار- سیدابوالفضل موسوی نژاد* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.