دبیر گردهمایی یاد شده روزشنبه به خبرنگاران افزود: مراسم افتتاحیه همایش با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و استان در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار می شود.
ابوالفضل فورگی نژاد، گفت: تاکنون 50 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که 31 مقاله پذیرفته شد.
وی از راه اندازی دبیرخانه دایمی این همایش در دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد و افزود: در این گردهمایی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری حوزه صنعت استان در 6 پنل مختلف علمی بررسی می شود.
به گزارش ایرنا فورگی نژاد اظهار کرد: تلاش داریم با دعوت از کارآفرینان، سرمایه گذاران، دانشمندان عرصه کسب و کار، مسئولان کشوری و استانی، فرصت های سرمایه گذاری حوزه صنعت استان را در بستر علمی معرفی کنیم.
وی تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به مشارکت در طرح های صنعتی مطرح شده را از دیگر اهداف همایش ذکر کرد و گفت: جمع آوری بانک اطلاعات در بخش طرح های صنعتی از دیگر اهداف آن است.
وی سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی با فناوری های پیشرفته را یکی از محورهای گردهمایی دانست و یادآور شد: سرمایه گذاری در واحدهای توسعه دهنده کشاورزی مکانزه و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، سرمایه گذاری در توسعه صنایع وابسته به انرژی های نو و تجدید پذیر، بررسی نقش زیرساخت ها در توسعه صنعتی از جمله این محورهاست.
وی، بررسی نقش فرهنگ سرمایه گذاری در شکوفایی اقتصادی، بررسی نقش بازار کشورهای همسایه در توسعه صنعتی، سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی تولید ماشین آلات کشاورزی، سرمایه گذاری در واحدهای فناوری و ارتباطات، بررسی اثر اقلیم بر سرمایه گذاری، بررسی نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی و بررسی قوانین و مقررات سرمایه گذاری از دیگر محورها برشمرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.