سید جمال سجادی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه اظهار داشت: عسل تولیدی استان به علت برخورداری از رطوبت پایین و تنوع گونه های گیاهی در مراتع از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و علاوه بر مصرف داخلی بخشی از آن به استان های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
به گفته وی توسعه مناطق روستایی، وجود باغ ها و اراضی کشاورزی استان با روش علمی و آبیاری نوین ، زمینه خوبی برای پرورش زنبور و تولید عسل است.
این مسئول با بیان اینکه 566 نفر در پرورش در زنبورداری فعالیت دارند از شهرستان های تفت و مهریز به عنوان رتبه نخست و دوم و از شهرستان های ابرکوه و اشکذر نیز مشترکا به عنوان سومین تولید کننده عسل استان یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: 6 هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم در تولید عسل فعالیت دارند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد پیشتر گفته بود که در پنج ماهه امسال، 520 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در بخش کشاورزی به روستاییان استان برای اجرای طرح هایی شامل توسعه محصول گلخانه ای ، گیاهان دارویی ، پرورش دام سبک و سنگین با شرایط اقلیم خشک ، ایجاد مشاغل خانگی ، پرورش زنبور عسل و صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شد .
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشکسالی، 116 هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.