سردار پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده روز شنبه در جریان بازدید از روند فعالیت در کارخانه فولاد ابرکوه که با همراهی امام جمعه ابرکوه، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان انجام شد، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری امروز جامعه بیش از پیش نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی است که رونق تولید و اشتغال را در جامعه زمینه‌سازی می‌کند.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست با معرفی ظرفیت‌های مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان نگاه ویژه مسئولان و سرمایه گذاران را به این مناطق معطوف کنند.

استاندار اسبق یزد تولید مهمترین عامل توسعه دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال مولد در بخش‌های کشاورزی و صنعت علاوه بر خودکفایی، کاهش وابستگی و تامین نیازهای جامعه، باعث افزایش اشتغال پایدار می شود.

فلاح‌زاده امنیت را مهمترین شاخصه توسعه عنوان کر و گفت: امنیت و اقتدار کشورمان حاصل جانفشانی شهدا و ایثارگران و درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

وی همچنین با توجه به نیاز کارخانه فولاد ابرکوه به ۸۰ میلیون یورو تسهیلات افزود: باید برای تامین این سرمایه از محل صندوق توسعه ملی تلاش شود.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه نیز در این بازدید گفت: فولاد ابرکوه یکی از منابع بزرگ اقتصادی استان است که با وجود مشکلات اقتصادی علاوه بر تولید، زمینه اشتغال خوبی برای جوانان فراهم کرده است.

فرماندار ابرکوه نیز با تاکید بر فراهم سازی زیرساخت‌های لازم در حوزه سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: تلاش می کنیم برای رشد وتوسعه ابرکوه علاوه بر تولید، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

محمد کاظمی نسب تصریح کرد: بزودی یک سرمایه گذار خارجی برای تاسیس یک واحد منزیم با ۱۰ میلیون دلار سرمایه اولیه در این شهرستان اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل صنایع آهن و فولاد ابرکوه هم در این نشست گفت: ظرفیت سالانه این واحد تولیدی ۴۵۰ هزار تن است که پارسال ۲۸۵ هزار تن انواع میلگرد با قطر ۸ تا ۳۲ میلمتر در سه شیفت کاری در این شرکت تولید شد .

نعمت مهدیان‌زاده با بیان اینکه هم اکنون زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر در این واحد فراهم شده افزود: ۸۵ درصد از نیروی انسانی این شرکت از افراد بومی و محلی این شهرستان جذب شده است .

وی با قدردانی از توجه مسئولان ابرکوه به تولید و اشتغال، تصریح کرد: تاکنون محصول این شرکت روزانه با ۸۰ تا ۱۰۰ دستگاه تریلر به سایر نقاط کشور بارگیری شده و علاوه بر آن ۲ هزار محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش  ایرنا معاون هماهنگ کننده سپاه قدس ، از روند تولید یکی از واحدهای کاشی و سرامیک ابرکوه نیز بازدید و مسائل مشکلات آن را بررسی کرد.  

مدیرعامل این شرکت کاشی و سرامیک نیز با ارائه گزارشی گفت: این واحد تولیدی را امسال با برخی مشکلات تحویل گرفته ایم و امروز از ۱۱خط آن ۶ خط بازسازی و درحال تولید محصول است و در صورت تامین ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن که مصوب شده، پنج خط آن نیز راه اندازی می‌شود.

مصطفی برزگری افزود: تولید روزانه این شرکت بین ۱۳ تا ۱۸ هزار متر مربع کاشی و سرامیک است که بخشی از آن به کشور عراق صادر می شود.

این سرمایه گذار ادامه داد: هم اکنون در این کارخانه ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند که ۱۷۰ نفر آنان بومی شهرستان ابرکوه هستند و در سه شیفت کاری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در صورت تامین تسهیلات ماشین آلات خاکسازی شرکت نیز راه اندازی می شود، اضافه کرد: اگر تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود، تولید کاشی و سرامیک به ۲ برابر در روز افزایش و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر دیگر نیز فراهم خواهد شد .

سردار محمدرضا فلاح زاده همچنین از برخی فعالیت‌های عمرانی شهرداری ابرکوه و مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیجرد که در دست مرمت و بازسازی است، دیدن کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.