محمدعلی طالبی سه‌شنبه‌شب در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان افزود: در این مورد نقش مدیران و پیگیری آنها موضوع اساسی است،مدیران باید با برنامه‌ریزی برای تحقق آن وظایف خود را بر اساس اهداف نظام و سیاست‌های راهبردی انجام دهند، اگر در این مورد مانعی هم وجود دارد با هم‌اندیشی و همکاری سایر بخش رفع شود.

وی وجود دولت الکترونیک را یکی از ضرورت‌های مهم جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: تحقق آن موجب تسهیل امور و ارتقای سطح خدمات‌رسانی خواهد شد و توسعه آن یکی از ماموریت‌های اصلی مدیران محسوب می‌شود و باید برای انجام آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

استاندار یزد تاکید کرد: تحقق دولت الکترونیک در عمل پیوند قوی با حکمرانی خوب است و در خیلی از شاخص‌های حکمرانی خوب نقش بسزایی دارد و انجام آن باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد .

طالبی بیان‌داشت: بدون شک باید تحقق دولت الکترونیک را مطالبه اصلی دولت، نظام‌اسلامی و مردم و مسئولان دانست و با رفع موانع در اجرا که زیرساخت‌های آن آماده است، اقدام مناسب انجام شود.

استاندار یزد تصریح کرد:  موضوع اشترک‌گذاری اطلاعات مورد نیاز مردم و دستگاه‌های اجرایی استان برای برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی برای خدمت بهتر به جامعه نباید نگاه امنیتی و حراستی داشت هرچند توجه به امنیت در فضای مجازی باید رعایت شود.

به گفته طالبی باید در دولت الکترونیک زمینه را برای حضور و  فعالیت بیشتر جوانان علاقه‌مند  و افرادی که به اطلاعات نیاز دارند با رعایت مقررات فراهم کرد که تحقق آن قطعا به نفع جامعه و نتایج آن نصیب مردم می‌شود. 

وی افزود: نباید همدیگر را از اطلاعات مورد نیاز در دولت الکترونیک و در اشتراک‌گذاری اطلاعات با رعایت امنیت محروم کرد، زیرا برای برنامه‌ریزی، دسترس به برخی اطلاعات از جمله نیاز مبرم است.

استاندار یزد بیان‌کرد: اجرای‌ دولت الکترونیک سبب شفافیت در مسائل مختلف و امورمالی خواهد شد که با همکاری دستگاه‌ها برای اجرای آن به همت مضاعف نیاز داریم.

همچنین در این جلسه  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: در استان زمینه‌های مناسبی برای تحقق کامل دولت الکترونیک فراهم است و دغدغه‌ای در این مورد وجود ندارد.

محمدرضا پاکدل  افزود: هم اکنون یزد در کشور از لحاظ توسعه فناوری اطلاعات  و ارتباطات در رتبه سوم قرار دارد و برای ارتقای آن باید بیشتر تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت بیشتر مدیران ، اختصاص بودجه، فرهنگ‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اجرای کامل دولت الکترونیک ضروری است.

پاکدل تصریح کرد: تحقق ایده دولت الکترونیک از جمله برنامه‌های محوری دولت و نظام است و انجام آن نتایج بسیار مثبتی را در راستای خدمات رسانی به مردم دارد.

به گفته وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توسعه و فرهنگ‌سازی دولت الکترونیک در استان پیگیری می‌شود.

دولت الکترونیک به معنای استفاده‌ از فناوری اطلاعات به ‌منظور تسهیل امور دولتی در جابه‌جایی اطلاعات بین مردم، بازار و بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌ها و ارگان‌ها و مؤسسات دولتی است.

به‌ بیان‌ دیگر دولت الکترونیک، دولت دیجیتالی بدون دیوار و ساختمان است، سازمانی مجازی است که خدمات دولتی را به‌طور مستقیم به شهروندان ارائه می‌دهد و موجب مشارکت بیشتر آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی می‌شود.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند. 

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.