هم‌اندیشی، هم‌افزایی، بررسی وضعیت عملکرد دفاتر و برنامه‌های در دست اقدام استان‌ها در بخش ادبیات پایداری از اهداف این نشست است.

برگزاری کارگاه مستندسازی و تشریح برنامه‌های موفق مراکز استانی، تأملی بر شناختِ درحوزه متون پایداری، کارگاه نقد و بررسی کتاب پویه پایداری با حضور نویسنده و بررسی تفاوت نگاه داستانی و مستند در خاطرات توسط علیرضا کمری از مهم‌ترین برنامه‌های این نشست است.

همچنین برنامه‎ها وفعالیت‌های دفاتر درحوزه تحقیق، تولیدات، آموزش، نقد و شب خاطره استان‌های شاخص، فعال و متوسط  در نشست تشریح می‌شود.

برگزاری شب خاطره «جنود حق» (سیره جهادی علما و روحانیون دارالعباده) همراه با رونمایی از سه کتاب تازه منتشر شده این نهاد با عنوان‌های «واو»، «سیِ ششِ پنجاه ونه (۳۰/۶/۵۹)» و «عمو صیاد» برگزار می‌شود.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانهای حوزه هنری کشور گفت: پیشرفت و تحول در فعالیت‌های دفاتر پایداری مشهود است.

محمد قاسمی‌پور در این نشست افزود: باورپذیر بودن مراکز استانی در تولد و خلق آثار و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه ادبیات پایداری تقریبا محقق شده است.

وی به تشریح برنامه‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره‌کل امور استان‌ها پرداخت و افزود: بنای دفتر بر این است که با ترسیم اهداف پیش رو در سال آینده افق کاری خود را مشخص کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: روند فعالیت‌های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها به‌گونه‌ای بوده که پیشرفت و تحول در آنها کاملا مشهود به نظر می‌رسد.

قاسمی‌پور اظهار داشت:  شرایط استان‌ها به سمتی حرکت کرده که می‌توانند به طور مستقل و کامل به ثبت، ضبط و تولید محتوا بر اساس زبان و رسوم و عقاید آن منطقه بپردازند و این خاطرات جمع‌آوری شود.

 بازدید از بافت سنتی و اماکن تاریخی یزد و کویر نوردی از دیگر برنامه‌های این نشست است.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.