بهروز شهابی‌زاد روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مسئولان با سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) شهرستان افزود: زیرا این موضوع نیازمند پاسخگویی تمامی اداره‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و سمن‌هاست و این امر به معنای مسئولیت نپذیری مردم در قبال اجتماع نیست.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تشکل ها، سازمان‌هایی مردم نهاد و دغدغه‌مند هستند، به  صورت خودجوش و داوطلبانه فعالیت دارند قطعا نقش انکارناپذیری برای ارتقای شاخص‌ کیفیت زندگی جامعه ایفا خواهند کرد.

فرماندار اردکان تصریح کرد: مهم ترین وظیفه تشکل‌ها شناسایی آسیب‌ها و نیازسنجی، تعیین اولویت‌ها، حل مشکلات در هر سطح و ارجاع موارد غیرقابل حل به سطوح بالاتر است. 
شهابی زاد اظهار داشت: تجربه ثابت کرده رفع مشکلات مردم جز با همت و تلاش خود آنها ممکن نیست و در این راه، همراهی تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد ضروری است.

وی افزود: یکی از مهمترین نکات مثبت این نشست، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در آن است که به این وسیله، مسئولان را از مشکلات محلات خود آگاه می‌کنند. 
فرماندار اردکان اضافه کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات، عدم آگاهی است، لذا، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید بحث آگاهی بخشی است.

به گفته شهابی‌زاد، هرچند در عصر ارتباطات با بمباران اطلاعات مواجه هستیم؛ متاسفانه به دلیل پراکنده بودن، سطحی بودن، متناقض بودن و فشرده بودن اطلاعات، به همان میزان آگاهی افزایش نمی‌یابد که این امر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب و آگاهی بخشی گسترده را برجسته‌تر می‌کند. 
وی تاکید کرد:  فرمانداری اردکان از طرح‌هایی که بر محور آموزش استوار است و از شناسایی و ارزیابی دقیق و علمی برآمده‌اند، استقبال می‌کند.

شهابی‌زاد اظهار امیدواری کرد که اجرای مناسب طرح‌های اجتماع محور که بر این اساس شکل می‌گیرند، بتوانند گامی موثر در ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و افزایش نشاط اجتماعی و امید در جامعه بردارند.

۳۱ سازمان مردم نهاد دارای مجوز از فرمانداری اردکان در این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد واقع است.
۷۵۴۴ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.