رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در نشست هماهنگی اجرای همایش اجتماع محور شهرستان افزود: سمن‌ها ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند نه تنها مشکلات را بسیار ملموس‌تر حس می‌کنند بلکه راهکارهای عملیاتی موثرتری نیز می‌توانند جهت رفع چالش‌ها ارائه کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه تشکل‌های مردمی در این رویکرد در واقع فعال کردن شهروندان و اعطای نقش بیشتر به آنها برای بهبود وضعیت محله خودشان است.  
به گفته کرمانیان تجربه ثابت کرده ، رفع مشکلات مردم جز با همت و تلاش خود آنها ممکن نیست و در این راه، همراهی تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد ضروری است.

این مسئول سیاسی شهرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین نکات مثبت همایش، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در آن است که به این وسیله، مسئولان را از مشکلات محله خود آگاه می‌کنند.  
معاون فرمانداری اردکان اظهار داشت: ممکن است برخی مشکلات وجود داشته باشد که به لحاظ تخصیص بودجه بسیار ناچیز باشد ولی از نظر مردم مدیریت محله اهمیت ویژه‌ای دارد به نحوی که پس از رفع آن، تأثیر بسیار مثبتی در کیفیت زندگی مردم محله و ارتقاء سطح سلامت جامعه برجای می‌گذارد.

وی در مورد نکات مثبت این طرح گفت: نفس بیان مشکلات از سوی مردم باعث ارتقای سطح رضایت‌مندی آنها می‌شود اگر این امر با نتیجه همراه باشد حس امید و اعتماد را در آنها

دوچندان می‌کند.  
کرمانیان خاطرنشان کرد: هرچند شروع چنین طرح‌هایی نقش بسیار مهمی در شناسایی و رفع برخی مشکلات مردم محله دارد، این روند باید با آموزش همراه باشد به نحوی که در این مرحله مسکوت نمانده؛ مردم یاد بگیرند که در آینده نیز بتوانند مشکلات محله خود را بررسی و جهت حل آن بکوشند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان ضمن تاکید مجدد بر تاثیر اجرای این طرح در ارتقای سطح سلامت جامعه، پیشنهاد کرد که طرح یادشده هم زمان با مرحله سوم طرح سراج برگزار شود؛ چرا که در مرحله یادشده نقش سازمان‌های مردم نهاد در روند تسهیل‌گریی اجتماعی بسیار برجسته است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.