به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر روز سه شنبه در نشست تبیین و توجیه آیین برگزاری جشن درخت آرزوها با اشاره به آیات و روایات به اهمیت نیکی کردن به دیگران پرداخت و افزود: مردم از 2 گروه خارج نیستند که یکی برادر دینی مان و نیز به عنوان یک انسان برایمان قلمداد می شوند که باید به آنها خدمت کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: انسان باید دلش برای تمام مخلوقات خدا بسوزد و در حد توان گره گشای مشکلات زندگی شان باشد تا خداوند متعال عنایت ویژه ای به سبب کار خیرش به او بنماید .
امام جمعه اردکان با بیان اینکه توفیقی بالاتر از این نیست که به سبب این طرح به نیازمندان بخصوص کودکانشان کمک کرده و قدمی برایشان برداریم تصریح کرد: هر چند کاری از دستمان بر نمی آید ولی می توانیم نوعی حامی باشیم که خداوند از ما نیز بپذیرد .
شاکر ضمن تشکراز کسانی که در اجرای طرح درخت آرزوها تلاش کردند اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح در سال های آینده با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود و نیز در ادامه از عزیزان حامی تشکر کرد.
امام جمعه اردکان پیشنهاد داد که نیازمندان شهر شناسایی و ساماندهی شوند تا با مدیریت صحیح گره گشای مشکلات آنها و سوء استفاده ها کمتر شود .
شاکر از موسسات خیریه و ارگان ها درخواست کرد که تعامل و ارتباط بیشتری دراین زمینه داشته باشند تا نیازمندان واقعی شناسایی و دراین خصوص مشکلات جامعه کمتر شود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان نیز از اجرایی شدن این طرح استقبال کرد و گفت: خوشبختانه دیگر استان ها و شهرستان های کشور از این برنامه الگو برداری کرده اند که این نشان دهنده بازخورد خوب آن بوده است .
رقیه کرمانیان با بیان اینکه در کنار هم بودن ها ، همکاری ، تعامل و کمک به یکدیگر در عرف و آیین مقدس ما ایرانیان و حتی در دین مبین اسلام تاکید شده است تصریح کرد: احسان و نیکی در ذات الهی وجود دارد و ما نیز باید به کمک یکدیگر بشتابیم.
وی اظهار داشت: مسئولان و تشکل های مردم نهاد می توانند با همکاری با یکدیگر مشکلات مردم نیازمند را حل و یک قدم کوچک برای آنها بردارند .
معاون فرمانداری اردکان گفت: گاهی یک حمایت کوچک زمینه رشد توانمند سازی یک انسان را مهیا می کند تا انجا که فردی تاریخی و باعث افتخار کشورش خواهد شد .
کرمانیان گفت:‌ باید دست به دست دهیم و با اعتقاد و باور در یک کار جمعی شاهد موفقیت مردم باشیم .
در آغاز برنامه عباس عاصی زاده مجری طرح درخت آرزوها به تبیین و شرح کامل طرح ،‌ نحو شناسایی کودکان نیازمند و ارائه گزارش کامل کار این تشکل در سال های گذشته پرداخت و ضمن تشکر از حمایت از مسئولان بویژه امام جمعه و خیرین از اقشار مردم اردکان درخواست کرد در این طرح که یکی از بزرگترین جشنواره های نیکوکاری استان است شرکت نمایند.
طرح درخت آرزوها در تاریخ پنجشنبه 16 اسفند ماه در محل پارک آزادی اردکان اجرا می شود و در آن خیران و مردم، ارزوهای کودکان نیازمند را که بر روی کاغذ نوشته اند برآورده می کنند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.