مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: اعتبار این ۲ کتابخانه سیار روستایی از محل اعتبارات شهرستان بندرعباس خریداری و در روز ملی کودک افتتاح و در خدمت کودکان فین و روستاهای حواشی شهرستان بندرعباس قرار می‌گیرد.

ناهید سلیمانی احمدی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: برای این منظور نیز ۲ مربی فرهنگی فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در روستاها جذب شده به روستاها اعزام و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۱۵ کتابخانه ثابت، ۲ کتابخانه پستی(بندرعباس و میناب) وجود دارد که با افزوده شدن۲ کتابخانه سیار تعداد کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به ۱۹ کتابخانه افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در هر کتابخانه سیار یک پایگاه ثابت دارد که به صورت هفتگی یا ۱۵ روز یکبار کتاب‌های جدید ارائه می‌شود. 

سلیمانی احمدی گفت: کتابخانه سیار با حضور در جمع بچه‌های روستاها، علاوه بر امانت کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی  و اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازد.

برای هر شهرستان پنج کتابخانه سیار نیاز داریم

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص نیازمندی کانون به کتابخانه‌های سیار روستایی بیان داشت: در حالت خوشبینانه برای هر شهرستان پنج کتابخانه سیار نیاز داریم که گسترش این کتابخانه‌ها نیازمند مشارکت فرمانداران و دهیاران در هر روستاست.

دبیر هفته ملی کودک در هرمزگان افزود: به دلیل نبود کتابخانه‌ ثابت ویژه کودکان در شهرستان‌های رودان، بشاگرد، خمیر و پارسیان از فرمانداران این شهرستان‌ها تقاضا داریم کانون پرورش فکری کودکان را در رسیدن به هدف‌گذاری‌های خود در حوزه کودکان یاری کنند.

وی هم‌چنین به اشاره به سهم صنایع غرب و مناطق آزاد تجاری در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار ابرازداشت: اگر قرار است محرومیتی از کودکان استان زدوده شود صنایع و مناطق آزد نیز در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود باید در کنار کانون پرورش فکری کودکان قرار بگیرند.

سلیمانی احمدی در تشریح برنامه‌های شاخص در هفته ملی کودک (۱۳-۱۹) امسال بیان داشت: در طول این هفته ویژه برنامه‌های مختلفی با عنوان‌های جذاب برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود که می‌توان به برگزاری " نشست با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی در پارک علم و فناوری با رویکرد کودک و رسانه، دیدار با آفتاب (دیدار نوجوانان با امام جمعه محترم بندرعباس با موضوع آداب اسلامی و نوجوان امروز) اشاره کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: ویژه برنامه شکوفه‌های لبخند (دیدار با کودکان در بیمارستان)، نجوای زمین (برگزاری نشست یا کارگاه علمی با اداره کل حفاظت از محیط زیست)، پیک امید( اجرای ویژه برنامه برای کودکان روستایی در زمینه کتابخانه سیار و مکاتبه‌ای)، ترانه امید(اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت) و پیوند (اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه) بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: ویژه برنامه ترنم باران( کارگاه فرزندپروری ویژه والدین در مرکز شماره  با ۴)، گنجینه‌های روشن(نمایشگاه دستاوردهای مراکز)، شکوه رویش(ویژه برنامه افتتاح مراکز سیار)، آوای امواج(ویژه برنامه قصه گویی و اعزام قصه گو) ، برگزاری نشست با هنرمندان، اکران فیلم به مدت دو روز در مدارس حاشیه یا مجتمع و ویژه برنامه پویش هم افزایی مربیان خلاق در پارک ساحلی غدیر بندرعباس بخش دیگری از برنامه‌های روز ملی کودک در بندرعباس است.

ارسال ۱۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود از ارسال ۱۶۳ اثر در بخش صحنه‌ای به مرحله شهرستانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد.

سلیمانی احمدی افزود: از این تعداد ۸۹ اثر در  بخش دختران و پسران،۶۶ اثر در بخش زنان و مردان و ۸ اثر نیز متعلق به بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها دارد.

وی ادامه داد: مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در هرمزگان روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر در مرکز فرهنگی و هنری آفرینش بندرعباس برگزار می‌شود که ۶۰ نفر در این مرحله باهم رقابت می‌کنند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس و راه‌یافتگان آن در شب یلدا در تهران باهم به رقابت می‌پردازند.

بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی در ۲ بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.