فاطمه السادات مهدویانی روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: ۲۵ هزار و ۴۲۰ نفر در نیمه نخست امسال به پایگاه و مراکز انتقال خون استان مراجعه و ۲۱ هزار و ۵۰۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار داشت: این میزان اهدا کننده شامل ۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر مستمر، ۶ هزار و ۶۸ نفر باسابقه و سه هزارو ۱۷۲ نفر اهداکننده باسابقه است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۹ هزار و ۲۸۵ واحد خون و فرآورده های خونی در سال جاری به بیمارستان های استان مرکزی برای استفاده بیماران ارسال شده است.

مهدویانی افزود: در این مدت همچنین ۲۱۹ مورد پلاکت فرزیس(جداسازی اجزا خون در حال گردش) توسط اهدا کنندگان این فراوده در استان اهدا شده است.  

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: شاخص اهدای خون در ایران ۲۷ در هر یکهزار نفر است که در استان مرکزی این شاخص ۳۰ نفر و در اراک ۵۱ نفر است.

دکتر مهدویانی افزود: اطلاع رسانی و همکاری خوب رسانه‌ها با انتقال خون استان مرکزی باعث شده تا شاخص اهدای خون در استان و به ویژه اراک مطلوب باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته از ۴۹ هزار و ۵۲۱ مراجعه اهداکنندگان خون در استان ۴۱ هزار و ۷۹۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۲ و هفت دهم درصد آنان را زنان شامل شدند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و در حال حاضر این سازمان بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

۶۹۹۱/۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.