اسفندیار عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پویش نذر اهدای آگاهانه خون همزمان با ماه محرم، همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد و تا اربعین شهادت امام حسین(ع) ادامه دارد.

وی افزود: یک هزار و ۳۳۲ نفر بعد از فراخوان این پویش به منظور اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۲ نفر از مراجعه‌کنندگان موفق به اهدای خون شدند.

عزیزی با اشاره به اینکه بیشترین گروه خونی اهدا شده در استان سمنان در پویش نذر خون امسال A مثبت و O مثبت بود، ادامه داد: تنها ۶۲ نفر از اهداکنندگان خون در این طرح از بانوان استان سمنان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان، مشارکت بیشتر زنان استان را در امر خداپسندانه اهدای خون خواستار شد و تعداد مراجعه‌کنندگان برای مشارکت در پویش نذر خون در مدت مشابه سال گذشته را یک هزار و ۲۹۲ نفر و تعداد افرادی که موفق به اهدا شدند را یک هزار نفر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: افرادی که تاکنون به دلیل ازدحام مراجعه‌کنندگان موفق به مشارکت در پویش نذر و اهدای خون نشدند می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این پویش به سامانه نوبت‌دهی به نشانی اینترنتی http://Nobatdehi.ibto.ir و یا به صورت حضوری به پایگاه های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه برخی شهروندان بنا به دلایلی نمی‌توانند خون اهدا کنند، بیان کرد: این افراد میتوانند پلاسما و پلاکت خون‌شان را اهدا و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.

وی هدف از اجرای پویش نذر خون را تامین نیازهای ذخایر خونی استان در قالب نیت خیرخواهانه شهروندان در ماه های محرم و صفر بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مرداد امسال ۶۲ هزار  ۱۸۲ نفر به پایگاه های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۵۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: علاقه مندان شرکت در پویش نذر اهدای خون در شهرستان سمنان می‌توانند از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه در روزهای فرد و از ساعت هفت و ۳۰  تا ۱۹ در روزهای زوج و در شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار از ساعت هشت تا ۱۳ هر روز به مراکز و پایگاه‌ها برای اهدای خون نظر مراجعه کنند.

سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.