علیرضا اکبری روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان افزود: مرسوله‌های بسیاری در استان کرمان وجود دارد اما با خودپستچی‌گری این جابه‌جایی‌ها صورت می‌گیرد که موجب ایجاد مشکلات بسیاری از جمله ترافیک و افزایش هزینه‌ها در بخش های مختلف زیرساختی استان شده است.

وی افزود: در صورتی که هر فردی خود بخواهد مرسوله خود را جا به جا کند، با موازی کاری هزینه مضاعفی بر مرسوله‌های پستی خود تحمیل می کنیم.

مدیرکل پست استان کرمان گفت: پست ساختاری توانمند دارد که در کنار رسالت خود، فعالیت‌های فرهنگی را با تمبر پستی انجام می‌دهد.

اکبری میزان و حجم مرسولات پستی در یک جامعه را به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی قلمداد کرد و  افزود: بر اساس آمار جهانی میانگین سرانه ارسال مرسوله در دنیا ۵۰، در ایران ۱۰ و استان کرمان پنج مرسوله  که بسیار اندک است.

وی عنوان کرد: پست ارگانی خدمتگزار به دور از سیاسی‌کاری و تنها به دنبال ارائه خدمات مطلوب درب منزل و محل کار مردم است  و در عصر کنونی نباید مشتری پشت باجه انتظار بماند و در این زمینه از فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

اکبری تصریح کرد: امروز تجارت الکترونیک حرف نخست را در پست دنیا می‌زند و خریدهای اینترنتی با جایجایی پست انجام می شود و در این راستا طی سال‌های نه چندان دور خرید فیزیکی از بین می‌رود.

وی با اشاره به ۱۷ مهرماه مصادف با نهم اکتبر روزجهانی پست گفت: این روز فرصتی برای معرفی و  ارائه خدمات پستی به مردم و تقدیر از فعالیت افراد فعال در این حوزه است.

مدیرکل پست استان کرمان افزود: پستچی‌ها سربازان گمنامی هستند که از دیرباز در آب و هوای سرد و گرم به مردم خدمت ارائه می‌کنند و مردم، نیروهای این اداره کل را به امانت‌داری می‌شناسند که اقدامات آنان بسیار ارزنده است.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.