معاون فرماندار شهرستان ابهر گفت: آسیب‌های اجتماعی ثمره غفلت از کارهای فرهنگی است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی محمدیان در جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم کیفی بودن برنامه‌های هفته فرهنگی، افزود: هفته فرهنگی بهترین فرصت برای تقویت شاخص‌های فرهنگی شهرستان و قدردانی از شهدا و ایثارگرانی است که برای تحقق این موضوع از جان و مال خود گذشتند .


وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی در گرو برنامه‌ریزی‌های علمی و راهبردی است، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه اجتماعی است که پرداختن به آن معیارهایی همچون همبستگی، همکاری و تعاون را در مناسبات جامعه رشد می‌دهد .


معاون فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه نگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی باید مردم‌محور شود، تاکید کرد: در این راستا باید از همه پتانسیل‌های شهر از جمله گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی که به آن‌ها میدان داده نشده است، استفاده شود .


محمدیان با بیان اینکه هدف اصلی همه نهادها تعلیم و تربیت انسان سالم برای جامعه است، ادامه داد: اگر امروز ما شاهد آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم به علت غافل بودن از حوزه فرهنگی است .


در ادامه این جلسه، شهردار ابهر نیز با بیان اینکه   30 برنامه فرهنگی توسط شهرداری و شورای شهر در این شهر اجرا شده است، عنوان کرد: در کنار انجام پروژه‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی نیز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.


محمدرضا ذوالقدری‌ها از اجرای شب‌های آسمانی در پارک پردیس خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی به مدت 70 روز در پارک پردیس اجرا خواهد شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.