مستانه فکور روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این طرح از سال۱۳۹۰ آغاز بکار کرده است خاطر نشان کرد: در زمینه کتاب خواندن باید علاوه بر کسانی که تمکن مالی دارند بچه‌های کم برخوردار هم از کتاب برخوردار شده و بتوانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد:  موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پس از سال‌ها پژوهش در حوزه تاریخ و فرهنگ کودکی و جایگاه کتاب کودک در جامعه، بر این باور تا کید دارد که ترویج ادبیات در میان کودکان و نو جوانان، به ویژه کتاب خوانی می تواند استعدادها و توانمندی های شناختی و رفتاری نسل های آینده را شکوفا و زندگی آن ها را دگرگون و بارور کند.

وی بیان کرد: از این روموسسه برای تحقق این شعار همه کودکان حق دارند کتاب های با کیفیت بخوانند از مردادماه ۱۳۹۰ برنامه (با من بخوان) را پیشنهاد ودر گستره ایران اجرا کرده است که به سبب ویژگی های برجسته ان در سال ۲۰۱۶ این برنامه برنده معتبرترین جایزه ترویج کتاب خوانی در جهان به نام جایزه ایبی_آساهی شد.

وی اضافه کرد: این برنامه همچنین در مهر ماه سال ۱۳۹۱ در محله حسن آباد یزد شروع به فعالیت کرده و در هنرستان کار دانش ذکایی، بعد از گذشت ۷ سال  حدود دو هزار کودک و نوجوان در این مرکز آموزش دیده و تعداد کتاب‌ها بالغ بر دو هزار جلد می باشد.

فکور بر این باور است که بنیان های سواد از دوره نوزادی آغاز می شود و خواندن کتاب با نوزاد نوپا سبب شکفته شدن مهارت های سواد می شود و اجرای طرح «با من بخوان» میتواند کمک شایانی به کودکان کم برخوردار که بعضا از استعدادهای بالایی نیز برخوردار هستند نماید.

نویسنده یزدی و موسس طرح "با من بخوان" گفت: بچه های خانواده هایی که از نظر اقتصادی فقیر و ضعیف هستند از نظر تفکر بسیار بالا هستند چرا که بعضا والدین آنها بخصوص مادر در خانواده حضور دایم داشته و بر آنها نظارت کامل دارد.

۷۵۳۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.