مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آیین گشایش این کارگاه گفت: با توجه به اهمیت کتاب، برگزاری کارگاه‌های کتاب‌خوانی برای بروزرسانی اطلاعات و تشویق مردم موثر است. 

فاطمه کرم‌پور افزود: مربیان باشگاه‌های کتاب‌خوانی نقش اساسی در حوزه کتاب دارند که باید برای تشویق و نهادینه کردن کتاب در بین کودکان، راه‌های خلاقانه و نو ارائه کنند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ذوق و شوق خاصی به کتاب دارند که باید با فراهم کردن شرایط لازم ایجاد عادت به مطالعه را در بین این قشر تاثیرگذار در جامعه نهادینه کرد.

کرم‌پور گفت: داشتن علم و آگاهی در حوزه کتاب از بارزترین ویژگی‌های مربیان است که باید به آن مسلط باشند. 

وی یادآور شد: تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب خواندن علاوه بر افزایش اطلاعات عمومی موجب رشد زبانی، شخصیتی و اجتماعی و مهارت‌های مختلف در زندگی آنان می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به پایین‌بودن سرانه مطالعه همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا یک حرکت عظیم فرهنگی در جامعه صورت گیرد.

وی یادآور شد: کارگاه آموزشی باشگاه‌های کتاب‌خوانی به مدت ٢ روز با حضور ٥٤ مربی باشگاه‌های کودک و نوجوان سراسر استان بوشهر برپاست و در این مدت مربیان با جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، نحوه تشکیل باشگاه، شیوه‌های مدرن خواندن کتاب، دسته‌بندی ادبیات کودک، گفت‌وگوی گروهی در ارتباط با کتاب، راهکارهای خلاق برای تشویق کودکان به کتاب، مستندسازی و الگوهای آن و اجرای برنامه‌ها به صورت مشارکتی آشنا می‌شوند.

۷۲۰۸/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.