به گزارش ایرنا، رویا اسماعیلی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از حسین فتاحی، نویسنده کتاب های کودک و نوجوان که در تالار حافظ حوزه هنری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ویژگی مهم این نویسنده یزدی در ارایه متن شیوا، ساده و روان به همراه استمرار و پایداری متعهدانه آثار وی بوده که از او شخصیتی بارز در ادبیات کودک و نوجوان کشور به وجود آورده است.
به گفته وی، انتشار 200 عنوان جلد کتاب در طول چهار دهه فعالیت، از فتاحی به عنوان یکی از پرکارترین و مشهورترین نویسندگان کتاب عرصه کودک در سطح کشور یاد می شود.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود،اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بنا داریم تا از 40 نویسنده متعهد کشور در جهت تقویت بنیه های فرهنگی و ادبی کشور تجلیل به عمل آوریم.
این مسئول فرهنگی یادآور شد: برگزاری چنین مراسم هایی در واقع تکریم از یک فرد نیست بلکه تجلیل از هنر و فرهنگ انقلابی است که ثمره پایداری آن از خون شهدا و ایثارگرانی بود که برای حفظ و بقای این نظام مقدس، جان خود را در این راه گذاشتند.

**40 عددی نمادین در تاریخ و باورهای دینی مردم ایران است
رییس حوزه هنری استان قزوین نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید یادآور شد عدد 40 همواره در نزد مردم ما به عنوان عددی نمادین در ادبیات، تاریخ و باورهای دینی محسوب شده است.
علی هوشمند تصریح کرد: امروز خدا را شاکریم که همه نقشه های شوم دشمنان که دم از پایان عمر این انقلاب در چهل سالگی آن می زدند، خنثی شد و به یاری خداوند و به برکت خون شهدا این انقلاب همچنان استوار به جلو پیش می رود.
این مسئول فرهنگی در ادامه با اشاره به مراسم تجلیل از حسین فتاحی، افزود: نویسندگان کشور ما از جمله این نویسنده بزرگ کتاب های کودک و نوجوان تنها با داشتن اعتقادات قلبی به آن چه که در آن قلم فرسایی کرده اند، همیشه بزرگ و جاودانه خواهند ماند.
حسین فتاحی در سال 1336 در یزد متولد شد و نخستین اثر وی نیز در سال 58 منتشر شد.
امید کوچولوی هشتم، سمعک عیار، ماه مجلس، فصل کبوتر، پسران جزیره، مدرسه انقلاب، کودک و انقلاب، چشم ها، آتش در خرمن، 14 قصه، 14 معصوم از جمله آثار این نویسنده هستند.
در پایان این مراسم به پاسداشت چهار دهه فعالیت و انتشار 200 عنوان جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان از این نویسنده تجلیل به عمل آمد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.